540 Liter Gäddciklider med bakgrund av mjukt material.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

Jo, de kan beta ganska bra. Testade fullvuxna Red shoulderhantlar i ett akvarium med svärdsplantor för ett tag sedan....

/Jocke

Kommentar

• Olivaw
      Användare
      • July 2012
      • 115

Måste säga att du fått till rötterna fantastiskt bra, ser helt naturligt ut. Vackert!

Kommentar

• FrePGun
        Användare
        • March 2009
        • 2410

Ursprungligen postat av Olivaw
        Måste säga att du fått till rötterna fantastiskt bra, ser helt naturligt ut. Vackert!
        Tack ska du ha!

Vallisnerian funkade inte. Kossorna (hantlarna) tuggade i sig hälften på tre dagar.

Är det bara att glömma växter med hantlar?

Är sugen på att pröva någon stor flytväxt som får lång rötter...

Kommentar

• Rivulatus
          Användare
          • December 2002
          • 811

Vattenormbunke (Ceratopteris cornuta) skulle passa bra då! Växer jättefort och bara de inte äter upp allt så skjuter den från alla sina växtdelar. Annars har jag själv aldrig haft en fisk som äter crinnum. Likvärdig vallisnerian.
          SA:

Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
          Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

Kommentar

• FrePGun
            Användare
            • March 2009
            • 2410

Ursprungligen postat av Rivulatus
            Vattenormbunke (Ceratopteris cornuta) skulle passa bra då! Växer jättefort och bara de inte äter upp allt så skjuter den från alla sina växtdelar. Annars har jag själv aldrig haft en fisk som äter crinnum. Likvärdig vallisnerian.
            Just den jag tänkte på. Vet att jag hade den i ett 100 liters en gång men den bokstavligt talat tog över karet. Fick slänga hinkvis i veckan!

Ca crinnum var planen ifrån början men det är tydligen inte säsong för den just nu.

Kommentar

• FrePGun
              Användare
              • March 2009
              • 2410

Nu har jag äntligen fått igång Youtube!

Första filmningen av karet!

Tänkte även på någon moderator ta bort ordet projekt i titeln på denna tråd...

Senast redigerad av DaRe; 17 November 2013, 21:53.

Kommentar

• Streamstone
                Användare
                • August 2013
                • 241

Ursprungligen postat av Punkfredd
                Nu har jag äntligen fått igång Youtube!

Första filmningen av karet!

Tänkte även på någon moderator ta bort ordet projekt i titeln på denna tråd...

http://youtu.be/zme83mQINzw
                Nice Grymmesnyggt kar. Kul att se det "live".

Kommentar

• {_AquA_}
                  Användare
                  • February 2013
                  • 1300

Fin video och allt men jag tycker någon corydoras eller brochis art är ett måste... Vad tycker du själv? Funderat på att dölja insuget? Mitt är också utanför bakgrunden men syns inte alls
                  // Nasser H

Följ mina projekt:

Tråd 1:
                  https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=68828
                  Tråd 2: https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70979

Finns mer gott på följande sida!
                  Min Zoon:
                  http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2550771&zoon=1

Kommentar

• FrePGun
                    Användare
                    • March 2009
                    • 2410

Ursprungligen postat av {_AquA_}
                    Fin video och allt men jag tycker någon corydoras eller brochis art är ett måste... Vad tycker du själv? Funderat på att dölja insuget? Mitt är också utanför bakgrunden men syns inte alls
                    Insuget sitter bara där tillfälligt. Bytte ut Fx5-an mot en Eheim 2075, tog ut fx5an ur skåpet och in med det nya.

Men vågar inte sluta köra fx5an innan det nya filtret fått gå in sig i två veckor iaf.

Näe jag tror alla corydoras sorter blir mat så småningom när Myersin vuxit till sig, tror mina tetror kommer ryka en efter en också.

Kommentar

• Big_Sal
                      Användare
                      • May 2010
                      • 315

Snygg video på snyggt kar! Är nu prenumerant så keep 'em coming!

Kommentar

• {_AquA_}
                        Användare
                        • February 2013
                        • 1300

Insuget sitter bara där tillfälligt. Bytte ut Fx5-an mot en Eheim 2075, tog ut fx5an ur skåpet och in med det nya.

Men vågar inte sluta köra fx5an innan det nya filtret fått gå in sig i två veckor iaf.

Näe jag tror alla corydoras sorter blir mat så småningom när Myersin vuxit till sig, tror mina tetror kommer ryka en efter en också.
                        Hmm det var ju synd :-/ Får väl hoppas att så inte blir fallet. Släng iallafall in någon cool L-mal som sveper omkring på botten hehe
                        // Nasser H

Följ mina projekt:

Tråd 1:

Min Zoon:

Kommentar

• FrePGun
                          Användare
                          • March 2009
                          • 2410

Då var projektet "Byta ut fx5an mot två mindre filter" fullbordat.

Nu står två 2075or fulla med bio filtrering för den biten...

Samt att jag har ett Tunze Sicce Syncra Silent 3.0 som drar runt 2700 l/h.

Total cirkulation på ca 5200 L/H

Tror inte scalarer hade gillar mitt akvarium, men dom ska inte va där heller så skit o det.

Kommentar

• {_AquA_}
                            Användare
                            • February 2013
                            • 1300

Tror inte scalarer hade gillar mitt akvarium, men dom ska inte va där heller så skit o det.
                            Nice! Måste vara enormt lättnad att slippa slangen som FX5 har. Klumpigt stor och styvt!! Scalarer simmar faktiskt i ganska kraftiga strömmar ibland haha... Säg till om det är någon skillnad på vattenkvalitén... FX5an suger inte in så mkt partiklar har jag märkt.
                            // Nasser H

Följ mina projekt:

Tråd 1:

Min Zoon:

Kommentar

• FrePGun
                              Användare
                              • March 2009
                              • 2410

Ursprungligen postat av {_AquA_}
                              Nice! Måste vara enormt lättnad att slippa slangen som FX5 har. Klumpigt stor och styvt!! Scalarer simmar faktiskt i ganska kraftiga strömmar ibland haha... Säg till om det är någon skillnad på vattenkvalitén... FX5an suger inte in så mkt partiklar har jag märkt.
                              Hehe så kan de vara...

Jag var faktiskt jättenöjd med fx5-an men frekvensen den låg på bullrade imitt skåp och jag retade mig på det.

Skall hålla a-jour om vatten kvaliten!

Kör dock bara skum i förfiltret resten är bio material!

Kommentar

• Ruined Soul
                                Användare
                                • September 2012
                                • 615

Gött!
                                Jag har Scalarer och VF Diskus i mitt kar som är på 4000l/h (2x2000l/h) dom får ta i ibland men det gör dom bara starkare är min uppfattning.
                                Vill dom "vila" så finns det alltid ställen i karet som är lugnare.

Kommentar

Arbetssätt...