Haha, coolt. Du det var lite sprutta på de fiskarna, jag trodde de var rätt loja.
Heckelii - Strategi för lek
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Ser ut som om du skulle behöva ha mer vattenrörelse för att få i mer syre i vattnet vid den tempen med tanke på deras flåsande?!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
De flåsar på rätt bra men troligen pgr av att de nyss käkat. Brukar vara så.
Ska ha koll dock.
Det är jävligt med drag nu när de är på g . Har varit välidgt lungt annars.Kommentar
-
Kanske lyckades du få till en lek, vem vet. Då får du skriva en artikel i CB!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Riktigt irriterande =)
Honan verkar såååå redo, hon gör precis aaaallt för att locka in hanen i grottan. Hon har putsat där inne och tagit ur all sand. Men den där hanen verkar helt tappad o fattar inte att han ska in.. Han tittar ivrigt på när hon går in och hon verkar nästan förbannad för att han inte kommer med haha.Kommentar
-
Då släpper det säkert snart, dokumentera gärna med lite bilder Om det nu skulle bli lyckad lek (eller även om det inte blir det) så skulle en artikel i CB vara grymt intressant...
/JockeKommentar
-
-
Tjenare
Fan va det är drag i karet idag. Det grävs på flera ställen, 3 honor är aktiva och hanen pendlar mellan de 3. Min andra hane är helt utstött.
Kolla på liven nu, ascoolt =P
Filmade några minuter med mobben fick inte med så mycket kul men lite =P
Kommentar
-
Med anledning av temperaturtråden: Efter ett dygn 32 grader, vad sänkte du till då - och går dom vid samma temperatur nu?Kommentar
-
Hej Erik
De går i nästan 31c nu. Verkar må jäkligt bra. Blir lite kallare vid vattenbyten som jag gör varje dag (ca 10-20%)
Det är verkligen full rulle i karet. Nu utmanar honorna varandra och bråkar om hanens uppmärksamhet. En använder röret jag la i. Två andra har gropar. Hanen har hjälpt alla honor att gräva förutom inne i röret som han verkar skeptisk mot.Kommentar
-
Fantastiskt om du skulle lyckas!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Ja jäklar.. det har varit väldigt nervöst. Men inga ägg vad jag sett.. risken finns att det hänt nåt men att äggen blivit uppätna... Osäker.
Det är TYDLIGA par i karet. En hona och hane som kör sitt och beblandar inte de andra. Sen en hane och två honor som slåss om honom.
Tydliga stora gropar. En hona vägrar lämna sin grop. Hanen (den största) är lite ny på det här märks det för han fattar inte riktigt.
Får se.. men det är inte som diskus.. lite förspel o sen köra. Dessa har hållt på med förspelet väldigt länge nu och meckat iordning ordentligt. Det intressanta är ju också att äggledarna hääänger utanför honorna nu. Verkar ta betydligt mer tid dock. Kanske inte blir nå alls heller.Kommentar
Kommentar