Lejonhuvud

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • emil_arvidsson
    Användare
    • September 2012
    • 12

Stockholm: Lejonhuvud

Vill köpa lejonhuvudciklider ! I sthlms området. Behöver främst en hona...
    072 2531275 / EMIL
  • johho
    NCS Medlem

• March 2007
    • 1825

Vad kul! Vill bara berömma dig för valet av en ovanligare fisk

Kommentar

• ewa
      NCS Medlem
      • March 2013
      • 457

Kolla med Akvarielager, de hade såna för några månader sen. Mycket fredliga och bara snyggare med åren ... ;-) Hade haft lejons på 80-talet. Akvarieteknik har 3-4 cm stora, kan beställas via Hornbach eller ovanst.

Kommentar

• darwinsdream
        Användare
        • January 2013
        • 15

Har det du söker!

Hej Emil, vill också jag gratulera till ett bra val. Även jag hade lejonhuvudciklider på 80-talet. Har under många år försökt få tag i bra par att avla på. Tyvärr förekommer de sällan i handeln och då de dyker upp är skicket inte alltid det bästa och priserna höga. Allt som oftast kan de magra av likt symtomen på bukvattensot med fatala följder. För att lyckas verkar det krävas såväl bra djur som god vattenkvalité och bra foder (matar mina med räkmix).

Fick för drygt ett år sedan tag på en fin hane och efter att ha introducerat flera honor blev det äntligen resultat. Har i dag ca. 100 små lejonhuvudciklider i med en storlek av ca 6 cm. Någon annan som är intresserad? Kan gärna sälja hela gänget om intresse finns.

Med vänliga hälsningar Niklas Hult, 076-1689003, darwinsdream@gmail.com, Lund.

Kommentar

Arbetssätt...