Jag undrar vad som är bäst. Har set på Zajac att det finns många olika anlägningar. En med brustablett i en dropreaktor. Eller jäst, Eller gas men det värkar ta en massa plats. Och hur länge håller en flaska med gas och vad fyller man dem någonstans? Och hur länge varar jästen och luktar det från jästbehållaren?
Funderar på att köpa co2
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Hej!
Co2 jäst anläggning av dupla varade bara i tre veckor (det skulle hålla en månad). Men tre veckor är ändå mycket...
När pappa skulle smaka vaed det var för blandning så kom han fram till att det är socker och näringssalt som man kan köpa i en vinsats affär. Min blandning varade också i 3 veckor.
Jag ska också tillägga att jag har kopplat Co2 diffosorn till filtret istället för att vattnet blev för turbolänt när jag hade pumphuvuden på båda sidorna av akvariet. Det är kanske derför min jäsning varar kortare.
Den luktar inte ett ända dugg!MVH Patrik K -
Jag tror att gas är det bästa, men också det dyraste. Ta reda på hur ofta man får fylla på. Hur stort är ditt akvarium?MVH Patrik KKommentar
-
Bor du i stockholm så fyller dom på akvarielagret (kolla om du måste köpa flaskan där också, snacka med Christer). Annars kan du kolla med Tempus eller några andra som sysslar med brandsläckare.
/HenrikKommentar
-
Mitt akvarium är på 300L. Och jag bor i Varberg testar just nu Tetras co2 gasflaska men den är bara för 100L. Det går att sätta till en reaktor till. Med gasen är svindyyyyyr.En flaska för 130 Kr.
Det verkar vara billigare att beställa i från Tyskland. Skall kolla detta. Kanske det är billigare i större städer än Varberg.Eller med mer konkurens.Lasse.HKommentar
-
Man kan använda en gammal brandsläckare och fylla på hos ngn som säljer brandsläckare.
Det är bara att ta bort ngt rör i brandsläckaren först(kommer inte ihåg vad det heter)Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65Kommentar
Kommentar