något som saknas?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikro
    Användare
    • November 2002
    • 666

    något som saknas?

    Hejsan!

    Något jag tycker saknas på "nya" ciklid.se är de axplock ur artikelarkivet som fanns på förstasidan innan. Man hittade ofta saker man inte tänkt på tidigare, och fick läsa en massa intressanta artiklar. Även om alla artiklar fortfarande finns där tyckte jag att det var ett väldigt bra sätt att vaska fram guldkorn på.
    /Mikael
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

    #2
    Orsaken till att slumpfunktionen togs bort var att den nya sidan skulle bli mindre "plottrig". Vi ska ha styrelsemöte kommande helg och tar då upp frågan om det finns önskemål om att lägga tillbaka funktionen.
    Vad tycker ni andra?
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

      #3
      Jag anser att den borde komma tillbaka. Den var trots allt ett blickfång tidigare som gjorde att man öppnade de artiklar som verkade intressanta.

      Artikelarkivet är en GULDGRUVA, om man bara ser till att söka eller titta in efter att ha sett en intressant rubrik på förstasidan.

      Om man minimerar senaste forumposter till 10 poster (istället för dagens 15), så borde den få plats under köp/sälj i det högra interaktiva fältet på sidan och därmed synas utan att sidan behöver scrollas nedåt. Dock kommer ju då befintlig röstfunktion att hamna "icke synligt". Vad som är viktigast är en pririteringsfråga....

      Nu har ni fått min syn på saken...

      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se
      ____________________________________________

      Kommentar

      • Mats
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 804

        #4
        Hej.
        Jag håller med Mikro,saknar den funktionen för man fick en massa bra tips.
        Hälsn. Mats
        http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

          #5
          Det som nämns här av Mikro skulle mycket väl kunna installeras igen. Jag gillade den delen...

          Jag tror att besöken på "gamla artiklar" minskat efter det att ni tog bort den funktionen. Jag tror också att funktionen gjorde artiklarna mer lättillgängliga.

          NCS sajt har en snygg design och layout. Väldigt funktionell sajt som är en av de bästa på nätet pga sin "renhet".

          Kommentar

          • mikro
            Användare
            • November 2002
            • 666

            #6
            kanske skulle den ligga på sidan för artikelsökning, men då missas den ju de som inte känner till den.

            Alternativet är väl att köpa 21 " skärmar till samtliga medlemmar i NCS : )
            /Mikael

            Kommentar

            • odilou
              Användare
              • April 2002
              • 308

              #7
              Tillbaks med artikelslumparen!

              Kommentar

              • Daniel Odell
                Användare
                • January 2003
                • 2437

                #8
                bilder till artiklarna!
                fish r friend

                Kommentar

                • Rickard
                  Användare
                  • April 2002
                  • 727

                  #9
                  Jag måste hålla med föregående inlägg att det saknas. Det hade varit kul om man kunde få med bilder som tillhör artiklarna. Man kanske skulle ha medlemskap i NCS för att kunna läsa artiklarna
                  M.v.h.
                  Rickard

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

                    #10
                    "bilder till artiklarna!"
                    "Jag måste hålla med föregående inlägg att det saknas."
                    Många av de som skickar in bilder till artiklar i Ciklidbladet vill inte att fotona skall publiceras på webben.
                    Vi kan inte heller publicera bilder på webben utan ha fått tillstånd från fotografen för detta och det skulle vara ett gigantiskt arbete att få tag på dessa åtskilliga år efteråt.

                    "Man kanske skulle ha medlemskap i NCS för att kunna läsa artiklarna"
                    Helt rätt - som medlem kan man kolla på fotona i Ciklidbladet och fotona är ju halva artikeln så de som inte är medlemmar i NCS missar oerhört mycket. Fast det är ju avsiktligtligt för åker man snålskjuts får man ta konsekvenserna[][8D]
                    Ciklidhälsningar
                    KJell Fohrman
                    PS: Apropå slumpgeneratorn så tycker jag också att den skall tillbaka - har dock för mig att den gjorde att sidan "hängde sig" då och då och att det var därför Christian plockade bort den. Kan dock komma ihåg fel - inte första och inte sista gången i så fall - oavsett vilket vi tar upp frågan på styrelsemötet i helgen.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...