Otopharynx lithobates

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MatsB
    Användare
    • April 2013
    • 54

    Otopharynx lithobates

    Hej

    Tittat lite på denna firre som invånare i en ny 540 burk som jag startar upp. Just nu går det 6 st Röda Rubiner 2+4 och 2 små stackare av Röd Zebra som jag fått ärva. Kan Otopharynx lithobates vara ett alternativ ? Vill också ha i lite Golden för färgens skull och eventuellt någon blå variant som passar in, tips emottages tacksamt.

    Och denna OM jag kan få tag på sådana i Skåneland eller angränsande ..., Lethrinops sp. "red cap"

    Tacksam för tips om hur denna kombo kan göra sig, kanske rena fisksoppan men jag gillar sorterna.
  • Erik Österlund
    Användare
    • January 2005
    • 3788

    #2
    Får du tag på lithobates från en bra stam som blir riktigt blå så är dom jättefina och skulle passa bra. Dom är ganska veka.

    Redcap är en riktigt fin firre. Om du hittar den köp minst 10 stycken.

    Låter som att det kan bli en kanonburk! Nu vill vi se en bild på burken också

    Kommentar

    • MatsB
      Användare
      • April 2013
      • 54

      #3
      Bild kommer när den är färdig.....

      Kommentar

      • MatsB
        Användare
        • April 2013
        • 54

        #4
        Min sambo har rutit till , hon vill inte ha denna "blåa firren, den var inte snygg" , nä det skall bli delfiner för dom e mycket sötare....
        ja där ser Ni hur jag har det. Men Red Cap SKALL jag ha ... :-)

        Kommentar

        • johho
          NCS Medlem

          • March 2007
          • 1825

          #5
          Delfiner har en tendens att alltid trilla i

          Vi kör både delfin och lithobates här hemma

          Kommentar

          • MatsB
            Användare
            • April 2013
            • 54

            #6
            Kan så vara och "ibland" får man vika sig för "chefens" tyckande. Och vill man ha förhandlingsläge inför ett större kar så.....

            Kommentar

            • MatsB
              Användare
              • April 2013
              • 54

              #7
              Idag blev det bakgrund , slimoine vit från Micke i Höganäs, tack för en bra affär. 6 st Delfiner och 4 st Ahli. Golden och Lethrinops kvar. Tar sig.

              Kommentar

              Arbetssätt...