720 SA jordätare med vänner ;)
Kollaps
X
-
-
Det där med liggunderlag i akvarium har jag alltid varit skeptisk till. Det är ju en mängd olika fabrikat och säkert helt olika kemisk stabilitet. Jag är inen plast expert be mjukgörare klarar man säg väl inte utan i en sån produkt?
Mvh
OlofKommentar
-
Kommentar
-
Det är svårt att säga om ens observationer av fiskdöd är kopplat till exempelvi sliggunderlag, det kan vara tusen andra anledningar. Jag tar bara det säkra före det osäkra dennagång.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag har definitivt Hypselecara coryphaenoides . De har dessutom lekt lite smått och färgar ur asläckerrt. Jag är helt eld och lågor. De blir verkligen så orangea på ryggen som man ser i artregistret. Men än så länge flashar det mest förbi, de ska nog ha frisimmande för att man helt ska se det hela.
Jag har också fått komplettering av atromaculatum, jag har nu två st. Vet ej kön så vi får se. Samtidigt fick jag en hel massa Cichlasoma gephyrum som jag framöver måste dra ned i antal på. Nu har jag typ 15st...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Vad kul! Hoppas du får yngel som du kan dra upp på denna ovanligare "Chokladciklid"
Cichlasoma gephyrum hur är dom i temperamentet? Dom är fantastiskt vackra och en firre man skulle tänka sig om dom inte röjer för hårt.
Jag har definitivt Hypselecara coryphaenoides . De har dessutom lekt lite smått och färgar ur asläckerrt. Jag är helt eld och lågor. De blir verkligen så orangea på ryggen som man ser i artregistret. Men än så länge flashar det mest förbi, de ska nog ha frisimmande för att man helt ska se det hela.
Jag har också fått komplettering av atromaculatum, jag har nu två st. Vet ej kön så vi får se. Samtidigt fick jag en hel massa Cichlasoma gephyrum som jag framöver måste dra ned i antal på. Nu har jag typ 15st...Kommentar
-
Atromaculatum är mycket tuffare, jag upplevde aldrig gephyrum som särskilt tuff och den gick bra med jordätare, som den inte brydde sig om, och hantlar.
De jag har är vildfångade från Rio Meta. Så inte samma lokal som tidigare jag hade. Jag vill att de växer på sig innan jag skickar dem till någon annan dock. Och jag har tänkt behålla runt 4.Senast redigerad av DaRe; 16 December 2014, 01:11.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag har iofs en del funderingar på de som jag kallar gephyrum. De är mycket gulare på ryggen än de jag hade tidigare? Vad kan det betyda?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag har haft direktkontakt med han som exporterat till Sveriga och han ska ha koll enligt vad jag förstår.
2+2 Hypselecara coryphaenoides , Rio Inirida
2+1 Cichlasoma gephyrum ?, Rio Meta
1 Cichlasoma atromaculatum , Rio Choco, biflod till San Juan
mest tveksam till rio Meta.Senast redigerad av DaRe; 19 December 2014, 23:50.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Ja han är helt säker att de som ser ut som gephyrum är fångade i rio Meta. Jag tror honom, han visade bilder när de fångades osv.
Vad säger ni?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar