Här går det undan. Grymt!
1125L "Featherfins"
Kollaps
X
-
-
-
-
-
-
Kommentar
-
Det kan vara en anpassning till att honorna går mycket högre uppe i naturen än i ett lågt akvarium. Den vars bower ligger högst har ett försprång.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Onekligen mkt trevligt! Man blir rätt sugen på att ha färre moduler i karet och kanske nån extra på botten. Ja vi får se. Karet har du verkligen fått bra.720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Är precis som du säger Mikael, därför blir det väl inte i ett kar,då honorna ändå är nära, men jag hoppas att "kilesan" trycker upp dom, då det vore roligt att se det i ett kar, nackdelen blir väl då att jag kommer få fylla på med mera sand om hälften ska fraktas upp på en modul. MilleDieselråttanKommentar
-
Sen kan det ju också hända, att hannarna inte "kommer ihåg" att det är en adaption, och ändå bygger högt om de kan.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Då jag vet hur det är att ha "sandsillar" med "skräckpsykos" så tog jag det lugnt vid anpassningen i karet, o gick manuellt från Mh till lysrör o från lysrör till månljus för att fiskarna ( läs kilesa) inte skulle få spader,efter ett par timmar med månljus så tyckte jag det kunde släckas. Pang krash o pang igen i täckglaset, lika bra att månljuset fick vara på hela natten. I morse syntes det vem som fick spel o nästan hela huvudet bak till bröstfenorna är en blodutgjutning, men hon äter o ser ut att må bra ändå. Ursäkta den dåliga bilden. MilleDieselråttanKommentar
-
Kommentar
-
Har märkt att Ventralisen är känslig för när lampan slocknar. Jag brukar släcka ner gradvis och tillsist lampan i taket. Det brukar funka ffint.720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Då har projektet gått in i nästa fas, byggde en liten vagn o rullade in karet i huset, sedan var det dags att påbörja det riktigt roliga. Fylla med sand o vatten. Karet halvfullt o täta kontroller med vattenpass, då durken är träbjälklag o ganska vek. Nästan vattenfyllt o Lutzendimman ligger tät, då jag aldrig gör rent sanden vid "rokader" Har den i ett kar med en pump så att alla bakterier överlever o jag inte behöver vara rädd för nitrit vid uppstart. Då är även fisken i, o det är bara att vänta på att 2260an gör sitt jobb, så vattnet blir klart. I morgon så ska den andra 2260an också kopplas in. Då ska även den sista slutjusteringen göras så karet kommer riktigt i våg. MilleKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar