Gillar när man sätter ihop moduler så de ser mer unika ut. Annars blir det lite kantigt, så bra jobbat!
1125L "Featherfins"
Kollaps
X
-
-
Skitsnyggt!!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ser bra ut med lättilgängliga pumpmoduler. Vad har du tänkt använda för filter?
Det kommer bli kanonbra space i detta kar med om du inte ska ha moduler på bakrutan med.720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Det kommer inga fler moduler, då detta är "frisimmare" så är det meningen att det ska ses som en bit ut i vattnet där det är några klippor. Filtreringen kommer att skötas av 2st Eheims 2260or som är "trimmade" med 1262 pumpar, 3400L st. MilleDieselråttanKommentar
-
Jag har samma trimning på mitt 2260.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Låter inte mycket, jag tror insuget är 32mm utvändigt.
Tja trimkit och trimkit, det är en vanligt eheim pump som är externt monterad och min gamla gick sönder då köpte jag en ny och tog en kraftigare då det var vad som fanns hemma.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Va kul att följa. Jag har samma akvarium, 1125 med aluminiumram och bara några moduler samt sandlekare.Kommentar
-
Vore intresant med någon bild, o vilka fiskar du har i karet. MilleDieselråttanKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Då har projektet gått in i nästa fas, byggde en liten vagn o rullade in karet i huset, sedan var det dags att påbörja det riktigt roliga. Fylla med sand o vatten. Karet halvfullt o täta kontroller med vattenpass, då durken är träbjälklag o ganska vek. Nästan vattenfyllt o Lutzendimman ligger tät, då jag aldrig gör rent sanden vid "rokader" Har den i ett kar med en pump så att alla bakterier överlever o jag inte behöver vara rädd för nitrit vid uppstart. Då är även fisken i, o det är bara att vänta på att 2260an gör sitt jobb, så vattnet blir klart. I morgon så ska den andra 2260an också kopplas in. Då ska även den sista slutjusteringen göras så karet kommer riktigt i våg. MilleDieselråttanKommentar
-
Då har projektet gått in i nästa fas, byggde en liten vagn o rullade in karet i huset, sedan var det dags att påbörja det riktigt roliga. Fylla med sand o vatten. Karet halvfullt o täta kontroller med vattenpass, då durken är träbjälklag o ganska vek. Nästan vattenfyllt o Lutzendimman ligger tät, då jag aldrig gör rent sanden vid "rokader" Har den i ett kar med en pump så att alla bakterier överlever o jag inte behöver vara rädd för nitrit vid uppstart. Då är även fisken i, o det är bara att vänta på att 2260an gör sitt jobb, så vattnet blir klart. I morgon så ska den andra 2260an också kopplas in. Då ska även den sista slutjusteringen göras så karet kommer riktigt i våg. MilleMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Tack Jocke. Det blev en liten ändring i fiskbeståndet(som vanligt) hade tänkt att ha "kilesorna" i eget kar men vid studie från 600L karet verkade det som att "furcifer" hanarna höll sej över stenarna, så jag provar om "kilesan" kan trycka upp dom på dom här modulerna, så kanske jag får uppleva ett "Bower"bygge på höjd. MilleDieselråttanKommentar
-
Kommentar