Två unika kanonkar 900 + 840 liter säljes kompletta!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • June 2008
    • 1882

Hela Sverige: Två unika kanonkar 900 + 840 liter säljes kompletta!

På grund av olika faktorer såsom arbete och kommande bostadsbyte kommer jag inte kunna ha kvar mina kar framöver och måste därför tyvärr sälja just när jag tycker karen både till fisk och inredning kommit väldigt nära mina ideal. Men så är det. Intresset har inte svalnat men jag måste välja bort dem, åtmonstone för en tid framöver.
    Jag vill bli av med karen under de kommande månaderna – ju förr desto bättre och har därför satt väldigt låga priser och sedan ytterligare rabatt för den som tar ett helt akvariepaket. För den som tar bägge paketen blir det ytterligare rabatt på det redan låga priset. Eller vad sägs om två kompletta kanonkar på 840 respektive 900 liter på svetsade järnställningar, med totalt 4 FX5 Fliuval ytterfilter, vars en LED armatur på 52x2W, med moduler och kanonfisk för endast 13.900:- ?

Här är lite videos:
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

För mer bilder mm kolla mina två trådar: http://www.ciklid.org/forum/showthre...Malm%F6/page24 och http://www.ciklid.org/forum/showthre...-Diskus/page21

Fiskbesättning i 900-liters karet:

2 st Pterophyllum altum F1. Stora exemplar. Kommer från den kull som Jeffery Tan fick för två år sedan och är köpt hos Discus-Varberg/kajp
    En av dessa är blind på ena ögat. Det har den varit i ett år nu och inget som inte syns egentligen. 250:-/st

2 Pterophyllum altum F1 Stora exemplar. Kommer från en kull som Günther Wagenbrenner fick i Tyskland (också för två år sedan)
    En av dessa har en lite missbildning från födslen på ena sidan av huvudet, man kan säga att det hos Altum karakteristiska vecket på huvudet här hamnat lite vid sidan. 250:-/st

3 Diskus, Stendkers Alenquer Inköpt hos Lasse Ciklid-Hobby i Södra Sandby
    1 Diskus Red Maica F2 Från Leopoldi (här på forumet)
    1 Diskus Santa Rem Från en odlare utanför Helsingborg. 400:- för samtliga 5 diskus tillsammans.

9-11 Corydoras Duplicareus Vf Inköpta hos Malmö Akvaritjänst, lite osäker på hur många där är. 300:- för samtliga oavsett om där är 9, 10 eller 11 st.

25-30 Rödmunstetra Från olika inköpskällor 250:- för samtliga

45-50 Kardinaltetror Stora. Inköpta hos Malmö Akvarietjänst 300:- för samtliga

2 Ancistrus, vanliga modellen Två honor 100:- för bägge

2 L134 mal Tror där är 2, ibland väldigt svårt att hitta bägge samtidigt 150:- för bägge

Totalt pris om du köper samtlig fisk i detta kar: 1500:-

Fiskbesättning i 840-liters karet:

7 st Cyphotilapia gibberosa F1 Moba 10-25 cm. Plus 2 st Cyphotilapia gibberosa Vf Moba. 15-30 cm. Två honor. Inköpta i Danmark. Tveklöst den variant man kallar Moba Tre hanar och sex honor totalt. 2250:- för hela gruppen på 9 st.

5 st Benthochromis tricoti Vf, 3 hanar och 2 honor. Ca 10 cm och ej utfärgade ännu. Import i somras via en dansk importör. 1250:- för hela gruppen.

5 st Neolamprologus pulcher Daffodil – ”Prinsessan av Zambia” 3 fullvuxna och 2 mindre. 300:- för samtliga

4 st Synodontis Petricola Ca 8-10 cm, 50:-/st

1-3 st Ancistrus, vanliga modellen Två hanar och en hona. Har inte sett den ena hanen och honan på ett tag nu så därför lite osäker om antal. Men sist de var försvunna dök de upp med en svärm ungar så det kanske är fallet nu också… 100:- för alla tre

Totalt om du köper samtlig fisk i detta kar: 2.800:-

900-liters karet – komplett som det är med fisk, akvarium, filter, belysning mm

1 st Akvarium 900. Helglas, 12 mm glas, svart silikon, limmat av Akvarieleasing. Köpt privat av en anställd på Akvarieleasing i Malmö
    Mått 150x80x75 (lxbxh) fantastiskt sköna mått!
    Försett med 16 st limmade, Aquaterras Puzzlerock moduler, sandstensfärgade. Mycket fina. Följer även med verkligt fina rötter och 3 lianer som ger ett väldigt naturtroget intryck i karet.
    1 st Ställning Specialbyggd ställning i svetsad, svartlackad stål med ställbara fötter. Höjd 90 cm vilket möjliggör att ha ytterfilter och annan förvaring under. Pris för kar som beskrivet ovan med ställningen: 5000:-

2 st FX5 Ytterfilter 750:-/st

1 st LED armatur, 52x2W blå och vita LED, separata strömbrytare för blå resp vit. Den vita är dessutom separat dimbar enligt egen smak och tycke. Blå är bara on/off och dimbar (har varit men fungerar inte längre) 900:-

Fisk Komplett besättning enligt ovan 1500:-

Totalt om du köper hela karet komplett med fisk 7.000:-

840-liters karet – komplett som det är med fisk, akvarium, filter, belysning mm

1 st Akvarium 840 liter. Helglas, 12 mm glas, svart silikon, limmat och köpt av Micke på Håkanstorps Zoo i Malmö
    Mått 140x80x75 (lxbxh) fantastiskt sköna mått!
    Försett med 8 st limmade, BTN-moduler.
    1 Ställning Specialbyggd ställning i svetsad, svartlackad stål med ställbara fötter. Höjd 90 cm vilket möjliggör att ha ytterfilter och annan förvaring under. Pris för akvarie som beskrivet här ovan inklusive ställningen: 5000:-

8 st Riverstone moduler. Olika storlekar, två av de största och en av de minsta plus 4 mellanstora. Lite kantstötta på vissa ställen men går utan problem att placera så att det inte syns. 1500:- för hela högen.

2 st FX5 Ytterfilter 750:-/st

1 st LED armatur, 52x2W blå och vita LED, separata strömbrytare för blå resp vit. Både den vita och den blå är dessutom separat dimbara enligt egen smak och tycke. 900:-

Fisk Komplett besättning enligt ovan 2800:-

Totalt om du köper hela karet komplett 9.000:-

Köper du bägge karen komplett med allt får du dem för 13.900:-

Och då får du även med ett extra kar på 100 liter, lite extra pumpar, doppvärmare, tömningsslangar, mediciner (som jag aldrig använt) som t ex 500 ml Waterlife Sterazin, en paket kaliumpermanganat, flera olika sorters foder mm.

Bägge karen och ställningarna har samma höjd och djup – det är bara längden som skiljer (10cm) – så de kan med fördel ställas vid sidan om varandra då man få en 290 cm lång akvariefront.

Jag vill ju av förklarliga skäl sälja allt i ett svep i första hand så därför är det bara möjligt att köpa respektive akvarie komplett med eller utan fiskbestånden under augusti månad. Kompletta fiskbestånd i respektive kar kan också separat köpas under augusti månad. Vill man köpa kompletta akvarier enligt ovan specifikation men utan fiskbestånden går det också att lösa under augusti.

Finns grejerna kvar den 1 september börjar jag splitta upp paketen till de priser som anges ovan.

På grund av mitt arbete är det endast möjligt att hämta grejerna fredagar-lördagar-söndagar. Och det är hämtning i Malmö som gäller – ingenting skickas.

Jag jobbar väldigt mycket så jag är tacksam om du endast hör av dig om du är seriöst intresserad. Har du frågor får du gärna skicka pm eller mail kaj@execcon.se. Om du är riktigt riktigt seriöst intresserad och känner att du snabbt vill lägga beslag på allt så går det även att ringa. Telefonnummer får du om du mailar mig först.

Jag kommer tillbaka i ciklidträsket så småningom men jag behöver göra det här nu tyvärr.

Och, nej, det är ingen skilsmässa på gång...
    //Kaj
  • ansjo
    Användare
    • April 2006
    • 203

Tråkigt att sälja så snygga kar, bara att gratulera blivande köpare!
    / Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Tråkigt avbrott. Du är en mycket trevlig filur att ha på forumet.!! Hoppas du får bra för dessa toppenkar.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Riktigt trevligt att det går att kommentera köp & sälj. Många bra kortdiskussioner dyker upp här.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• johho
          NCS Medlem

• March 2007
          • 1825

Åh vad jag hade velat sätta tänderna i den moban, men det går inte att lösa just nu

Tråkigt med ett avbrott men sånt som händer.

Kommentar

• Repen1
            Användare
            • January 2013
            • 877

Mycket tråkigt att höra, men så kan det tyvär vara ibland,man har inte tid för allt. Synd att du bor så långt ifrån "Tricotin" skulle jag inte säga nej till. Mille
            Dieselråttan

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

Ja tricotin hade varit kul att ha.

///David

Kommentar

• johho
                NCS Medlem

• March 2007
                • 1825

Gött det inte är skillsmässa iaf!

Kommentar

• Kajjjan
                  NCS Medlem
                  • June 2008
                  • 1882

Ursprungligen postat av ansjo
                  Tråkigt att sälja så snygga kar, bara att gratulera blivande köpare!
                  Ja, det är inte kul naturligtvis men ibland måste man riva för att något nytt ska byggas och ibland gör man förändringar i livet som blir till det bättre total sett även om det även innebär att något kul får stryka på foten. Blivande ägare kommer dock garanterat att glädjas åt sina köp.

Ursprungligen postat av DaRe
                  Tråkigt avbrott. Du är en mycket trevlig filur att ha på forumet.!! Hoppas du får bra för dessa toppenkar.
                  Tack DaRe! Det ÄR ett mycket trevligt forum som jag tycker utvecklats fantastiskt bra de senaste åren. Många trevliga filurer här, du t ex, som höll på att skrämma slag på hela forumet häromveckan när du meddelade din avgång från styrelsen. Där kan man snacka om populär!

Ursprungligen postat av johho
                  Åh vad jag hade velat sätta tänderna i den moban, men det går inte att lösa just nu

Tråkigt med ett avbrott men sånt som händer.
                  Kommer inte sälja Moban till någon som kommer att sätta tänderna i dem...

Ursprungligen postat av Repen1
                  Mycket tråkigt att höra, men så kan det tyvär vara ibland,man har inte tid för allt. Synd att du bor så långt ifrån "Tricotin" skulle jag inte säga nej till. Mille
                  Ja, de fick jag jobba en hel del för att få tag på...de kommer sannolikt att färga ut under hösten...men jag tror att de ryker innan veckan är över så det är inget jag kommer att få uppleva.

//Kaj

Kommentar

• Kajjjan
                    NCS Medlem
                    • June 2008
                    • 1882

Insåg just att det även simmar 5 st Geophagus sp. "orange head tapajós" , 4-5 cm stora, som jag glömt att nämna. Följer naturligtvis med i köpet utan extra kostnad, men det kan ju vara bra att veta.

//Kaj

Kommentar

• johho
                      NCS Medlem

• March 2007
                      • 1825

Lite pricessor hos tossorna också va?

Kommentar

• healey
                        Användare
                        • May 2013
                        • 66

Hej

Diskusarna och L134-malarna är jag sugen på, hör av dig om det blir aktuellt att sälja dessa löst.

Kommentar

• Kajjjan
                          NCS Medlem
                          • June 2008
                          • 1882

Tack för visat intresse - nu är allt dock sålt till en och samma köpare!

//Kaj

Kommentar

• johho
                            NCS Medlem

• March 2007
                            • 1825

Vad smidigt! Skönt det gick bra

Kommentar

• Big_Sal
                              Användare
                              • May 2010
                              • 315

Skönt och samtidigt lite sorgligt att det blev sålt så snabbt! Får man fråga var i landet det hamnade?

Kommentar

Arbetssätt...