Fisktips?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aryvian
    Användare
    • July 2013
    • 3

    Fisktips?

    Hej!

    Ganska ny här på forumet och startade upp mitt första Malawi-kar ganska nyligen. Nu skulle jag vilja ha lite tips på en större, mörk/svart (gärna tvåfärgad art med mest svart) art att ha tillsammans med ett gäng redan inflyttade Pseudotropheus saulosi , två par Aulonocara "röd rubin" och några Labidochromis chisumulae , i mitt 375L.

    Jag har redan kikat på Copadichromis chrysonotus och Aulonocara maylandi som jag gillar väldigt mycket, problemet är att Chrysonotus enligt beskrivningen inte går bra ihop med mbunas, och Maylandis honor är samma färg som mina Röd Rubin...

    Tack på förhand!
    375L Diversa - Malawi
  • Erik Österlund
    Användare
    • January 2005
    • 3788

    #2
    Pseudotropheus sp. "acei" "ngara" är ju ett alternativ. Pseudotropheus crabro där den dominanta hanen blir svart är ett annat.

    Acei "ngara" har jag haft själv. Riktigt trevlig (hyffsat lugn) och riktigt snygg.

    Välkommen hit förresten om jag inte har sagt det redan.

    Kommentar

    • Aryvian
      Användare
      • July 2013
      • 3

      #3
      Ursprungligen postat av Erik Österlund
      Pseudotropheus sp. "acei" "ngara" är ju ett alternativ. Pseudotropheus crabro där den dominanta hanen blir svart är ett annat.

      Acei "ngara" har jag haft själv. Riktigt trevlig (hyffsat lugn) och riktigt snygg.

      Välkommen hit förresten om jag inte har sagt det redan.

      Tack! Och tack för tipsen.

      Nu var jag ute efter en större art än mbunas, dels för att jag inte vill överbefolka akvariet med massa fler mbunas (jag har redan 36 fiskar och man ska väl ha ganska många av just mbunas?) och dels för att det blir snyggare med några större arter också.
      Så två par av en lite större art än mbunas skulle vara bättre.
      375L Diversa - Malawi

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • January 2005
        • 3788

        #4
        Ja du det var ju lite knepigare

        Jag skulle nog inte stoppa i en art till faktiskt. Tycker att det låter bra med dom du redan har.

        Risken med vekare arter är att det finns risk för att det inte blir någon färg på dom i ditt lite tuffare sällskap. Sen har du storleken på burken att ta hänsyn till också.

        Kommentar

        Arbetssätt...