Kul fakta om Perissodus microlepis

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem

• September 2009
    • 22826

Kul fakta om Perissodus microlepis

Denna art är ju fjällätare och man har känt till att det finns individer i samma population som har vänster resp. högervriden mun för att lättare komma åt fjällen på andra fiskar. Nu, tja det är inga nyheter direkt, finns det en studie som visar på att arten ofta bildar par där honan är vänstervriden och hanen tvärtom och vice versa.

Senast redigerad av DaRe; 01 August 2013, 07:10.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • DaRe
    NCS Medlem

• September 2009
    • 22826

Hehe, jag råkade komma förbi denna artikel då jag surfade runt och lästa om T-ciklider.

Nu såg jag att detta givetvis inte missat Olas skarpa syn då det begav sig:
    Den största nyheten sedan förra ciklidbladet skickades till tryck torde vara att Heiko Bleher och fotografen Natasha Khardina blev arresterade i Brasi...

Nåja lite repetition skadar inte
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• johho
      NCS Medlem

• March 2007
      • 1824

Olas skarpa syn missar inget

Kommentar

• endymion

Fiskfjäll är det fisken äter

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem

• September 2009
          • 22826

Hehe, jag det är inte äggskal direkt. Justerade. Scales var lite felöversatt, men jag tror folk fattade även innan.

///David

Kommentar

• Doktor-T
            Användare
            • April 2012
            • 424

Fjällätare låter inte som något man skulle vilja ha i karet men helt klart intressant fisk förövrigt
            720 Malawi
            375 Yngel
            112 Yngel
            70 Yngel

Kommentar

Arbetssätt...