Det verkar fungera hyggligt just nu. Håll ögonen öppna efter en 'finn fem "fel"' tråd
936 liters Tanganyikakar.
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Min erfarenhet angående Ventralis är att de lätt tar över ett helt akvarium. För det inte skall hända så behöver det finnas ex. En grupp troffar som är åtminstone i samma storlek. Då blir harmonin i burken kanon. Ventralisen är en kanonhäftig fisk och passar väldigt bra ihop med troffar, förutsatt att ventralisen är mindre eller åtminstone inte större än troffarna.
Jag ser två alternativ, skaffa vuxna troffar eller ta bort ventralisen och tillför små ventralisar för att jag tycker du skall ha dem kvar.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Lite bilder.
Altolamprologus compressiceps ,Kipili
Cyprichromis microlepidotus , bulu point yngel:
Ophthalmotilapia ventralis , Kambwimba tuggande hona:
Tropheus sp. "black" , pemba tuggande hona:
Eretmodus cyanostictus , Kasanga (blue spot):
Neolamprologus leleupi :
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Senast redigerad av DaRe; 08 September 2013, 10:36.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Fina bilder och fiskar DavidMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Tackar. Visst är de.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Min erfarenhet angående Ventralis är att de lätt tar över ett helt akvarium. För det inte skall hända så behöver det finnas ex. En grupp troffar som är åtminstone i samma storlek. Då blir harmonin i burken kanon. Ventralisen är en kanonhäftig fisk och passar väldigt bra ihop med troffar, förutsatt att ventralisen är mindre eller åtminstone inte större än troffarna.
Jag ser två alternativ, skaffa vuxna troffar eller ta bort ventralisen och tillför små ventralisar för att jag tycker du skall ha dem kvar.
720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Kommentar
-
Rätt små jämfört med de jag sett på leasing, men 6-7cm.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Det öär faktiskt väldigt rofyllt i akvariet,... Om jag tänker bort ventralisen, men jag vill ge det något månad innan jag gör något... :-)Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar