Ska inte sno Davids tråd utan får hänvisa till en annan: http://www.zoopet.com/forum/showthre...mins+st%F6rsta
936 liters Tanganyikakar.
Kollaps
X
-
-
Lamprologus ocellatus gillar jag. Har så coola ögon och attityd så det räcker och blir överKommentar
-
Har du läst min artikel Ett tanganyikaakvarium? http://www.ciklid.org/artikelarkiv/c...200301&lopnr=2Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Funderar nu på ett gäng: Cyprichromis microlepidotus , Bulu Point
Hur många bör jag ha i så fall? 15? 20? 25? Håller de ihop i ett stim eller sprider de ut sig? Någon som har någon youtube film från sjön på dessa eller andra Cyprichromis?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Det är en stim fisk, honorna o ungfisk håller ihop, leksugna hanar (det är dom jämt) håller ett litet revir i mittenskiktet på karet, men det är inte så att ingen får simma genom det,utan det är fritt fram för alla, utom just under själva leken. I ditt stora kar kan du utan problem ha 25+ men det kan ju bli dyrt att köpa så många på en gång, köper du 10-15st så är det relativt lätt att utöka gruppen själv. MilleDieselråttanKommentar
-
Jag kör på 20 tror jag.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Eller 25.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Eller tio! Om ett halvår har du minst 50 till.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Även med de innevånare jag har?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Du får ju fånga upp den tuggande honan innan hon spottar i karet. Dag 20 brukar jag fånga upp tuggande honor på natten när de sover. lättast så.
Du bör ju ha gjort iordning ett litet kar där hon kan spotta sina yngel.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Lite nyheter:
25st Cyprichromis microlepidotus , Bulu Point från ~4 till ~7 cm. F1
Altolamprologus compressiceps , kipili 2+2 VF
Eretmodus cyanostictus , Kasanga 7st VF
Jösses.
Lite orolig att altisarna ska sluka cyprichromis ynglen då de är rätt små. Bör jag vara orolig?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Roligt med lite ny fisk, Det beror ju lite på storlekarna men "Altossarna" brukar inte ge sej på fisk som kommit upp i lite storlek utan dom tar hellre små yngel. är "Cyprissarna" ca4cm o över brukar inte "Altossar bry sej. Men man ska inte säga inte. MilleDieselråttanKommentar
-
Känns betryggande men jag ska ha lite koll.
Troffarna fungerar klockrent och två lekte idag såg en skymt av ägg innan de plockades upp. Ett par lekte på sandyta de andra på en sten.
Ventralis honan tuggar fortfarande. Efter ommöblering femtioelva har två ventralishannar skaffat revir, men de känns mest tveksamma innevånarna just nu. Särskilt en hanne är väldigt kaxig.
Annars är jag lite inne i fisksoppa men jag gillar det jag har nu. Jag får se om och till vad jag använder mitt nu tomma 280 litersakvarium.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Då sitter du nöjd nu?Kommentar
Kommentar