If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag tror inte det hjälper att plocka bort alfahanen, en annan Vemtralis kommer kort därefter ta hans plats och starta ett nytt skräckvälde. Jag vet jag är tjatig men kan man inte som Repen skrev ha långa kar så ser inte jag annan lösning än att ha "polisfiskar".
REPEN1
Har du nån erfarenhet av "polisfiskar" i samband med featherfins/sandisar?
Jag tror inte det hjälper att plocka bort alfahanen, en annan Vemtralis kommer kort därefter ta hans plats och starta ett nytt skräckvälde. Jag vet jag är tjatig men kan man inte som Repen skrev ha långa kar så ser inte jag annan lösning än att ha "polisfiskar".
REPEN1
Har du nån erfarenhet av "polisfiskar" i samband med featherfins/sandisar?
Har tyvär ingen erfarenhet av det, då jag aldrig blandar "klipplekare" med "sandsillar" utan alla mina "sandsills"kar är anpassade för dom o minimum 2m långa med stora öppna ytor mellan, dom har inte direkt den benägenheten att gå över ett långt öppet parti för att slåss med någon i dennes okända revir, o då på vägen även råka på andra Frisimmare"som är i vägen. Mille
Man kan inte råda andra vad dom tycker är snyggt eller vad andra gillar, men om man är intreserad av att få till ett "Tanganyika" sällskapskar, med många sorter så tror jag det bästa är att helt glömma "sandsillar" strunta i sanden (partier)ha några större rösen o sen ha olika större sten hop med mindre sten i (klumpar) på hela botten, gärna högar med snäckor, då kan man få ganska många olika "klipplevare" som har mindre revir o samsas mycket bättre. Mille
Christian, vilken storlek på kar har du? Hur har du inrett och har du fina Ventralis ihop med några andra fiskar? Det är rätt intressant att veta vad som skapat balans i karet :-)
Jag har 14st och dom är mellan 5,5 -8cm ungefär och det förefaller lugnt i karet än. Om jag får bekymmar så dröjer det nog 5-6 månader men gissar på att det kan funka. Hela gänget har vuxit upp tillsammans + att troffarna knappas låtet sig hunsas.
Kommentar