Snyggt, hur många ventralisar har du?
936 liters Tanganyikakar.
Kollaps
X
-
-
Tack allihop!
3+3 blev det.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Jag tror det! Enligt välunderättade källor så är det smittsamt, kan tom vara en pandemi!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Det är mycket jag är sugen på, finns många alternativ(tanganyika,malawi,SA och givetvis CA)
har fortfarande kvar ett dovii par i mitt 540 kar och dom stannar sen vad det blor i dom andra det får tiden utvisa;-)
Davids projekt väcker ju intresset:-)Senast redigerad av RobinH; 18 August 2013, 23:26.CAKommentar
-
Härligt Robin! Eftersom du och jag har hyffsat lika smak vad det gäller fiskar, så kan jag rekommendera Tanganyika. Malawi tror jag du skulle tröttna på hyffsat fort faktiskt, men jag kan ha fel.
/JockeKommentar
-
Kommentar
-
Ljuvligt... Förhasta dig inte nu utan passa på att njuta.Kommentar
-
Hmm vad menar du nu.
Borde jag stanna med arter nu? Eller tänker du på inredningen?
Jag har tankar på 3 arter till...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
TackarKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
David du har hittat en bra balans i karet där alla fiskar visar på ett lungn och färgar bra.
Avakta nu en tid och se hur det utvecklar sig.
Det är alltid ett stressmoment med ny fisk som skall etablera sig och den harmoni som baljan utsrålar just nu kan gå förlorad.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Å andra sidan, ju senare man försöker tillföra nya fiskar desto säkrare drar man på sig problem.
Men: if it works, don't fix it.
Så, hur man än vänder sig....mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
Kommentar