936 liters Tanganyikakar.
Kollaps
X
-
-
Jag hade velat att det fanns ett snabbare sätt at plocka bilder från nikonkameran till datorn. Sladd in och föra över osv. Med mobilen är det bara knäcppa och lägga in i forumet.
Hur som helst har troffarna börjat vänja sig och är rätt nöjda. Simmar över hela karet men hänger ofta ihop. Jag försöker och försöker fånga dem när de i något utspridd men koordinerad grupp betar av modulerna och de stenar som samlat på sig alger, det känns väldigt autentiskt och äkta. Riktigt inspirerande.
Jag har också skaffat en art till. Bilder kommer. Jag tror jag fick till någon hygglig bild på de små troffarna också, men de är snabba och jag har inte riktigt lärt mig kameran känner jag.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Vad gäller inredning har jag nu sett var junket landar och det samlas väldigt lite men i närheten av insug under moduler samt ett ställe till, det var ett bra tips!
Nu har jag som Göran Å föreslog skaffat lite fler mellanstora stenar i samma typ och klurar lite på hur inredningen ska förändras. Även johhno kommentar om stenen i mitten som drar åt sig lite uppmärksamhet funderar jag på. Nåt rös aktigt ska det bli, men bygger och testar för fullt. Inga live försök ännu. Den stensorten verkar föresten vara väldigt bra på att bygga på sig alger, jag kör rätt långa belysningstider 12 timmar per dag för att dra på mig alger för de fiskar som gnager på detta.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag har en Canon så jag vet inte vad krångligt och svårt är, kan inte hjälpa dig där ;-)
Gissar att tredje arten är en snäckskalslekare.Kommentar
-
Jag hade velat att det fanns ett snabbare sätt at plocka bilder från nikonkameran till datorn.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Det finns väl nåt wifi-kort som synkar direktKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Min bärbara dator har SD-kortläsare och det går jättefort via den. Alternativet med extern kortläsare är kanon. Kolla bara så den funkar till mac och pc. Alla gör inte det.Kommentar
-
[QUOTE=DaRe;913065]Jag hade velat att det fanns ett snabbare sätt at plocka bilder från nikonkameran till datorn. Sladd in och föra över osv. Med mobilen är det bara knäcppa och lägga in i forumet.
Nu vet jag inte vad för Nikon du har, men jag har en D3200 o där är det bara att plugga in sladden i datorn o föra över bilder, tar några sekunder. MilleDieselråttanKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Alla fiskar från Tanganyikasjön är underbara.Kommentar
-
Ophthalmotilapia ventralis , kambwimba (orange cap)
De gillar att beta på stenarna de med, men jag är alltid ett snäpp för sen för att få med det på kort.
En till leleupi:
///David
-
Jättesnygga ventralisar. Har haft dem med Troffar en gång för länge länge sedan och de var tuffa rackare.Kommentar
Kommentar