936 liters Tanganyikakar.
Kollaps
X
-
-
Jag kommer köra på en cyprichromis. Jumbo eller ej. Skulle vilja veta mer om färgskillnader mellan fångstplatser först.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Finns massor av varianter David, Tricolor tycker jag är fantastiskt snygga. Det finns ju några varianter där hanarna varierar i färg som Christian skriver, och även några där färgen på stjärtfenan skiljer sig åt. Hur som helst är det fantasiska fiskar på många sätt, nog min favoritmunruvare i sjön faktiskt (i konkurrens med Hästnosarna).
/JockeKommentar
-
Det är pigga fiskar de där cyprichromisarna, bra fart och har du många som du tänkt dig så kommer du alltid att ha några hanar som står och muckar med varandra och då är de jäkligt snygga!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Grymt fina. Är det så stor färgvarition från samma fångstplats?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Just nu gillar jag vanlig leptosoma mer en jumbo. Har lite mer energi och än jumbo hos mig.Kommentar
-
Ja, de finns hel gula, hel lila och allt där i mellan. Sen kan de byta färg under livets gång. Jag har märkt att har de lite gult på sig som små så växer det gula med tiden. Jag har aldrig haft någon som gått från gult till lila bara tvärt om.Kommentar
-
Kommentar
-
Ja verkligenKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Allvarligt! ! Drömfisk!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar