If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ja ge det tid, det är ju inget besinningslöst jagande bara en hög intensitet. Karet ser annars fint ut och man får säkert även ge Pemborna lite tid dom med. Tror många blackvarianter blir som finast runt 8-9 cm. Visserligen har jag sett väldigt vackra Pemba kring 4-5 cm men det är inte ofta.
Hur upplever du att foderbiten funkar? Får alla arter i sig mat?
Ventralis honan spottade igår kväll. Jag satt bredvid när det formligen exploderade med yngel.
Jag hade förväntat mig att få se yngel som var frisimmande för att då och då söka skydd hos modern med längre och längre turer på egen hand, men jag har inte sett ett yngel innan detta och sedan hon spottade har ingen sökt skydd. Orimlig förväntan?
12 yngel blev det om jag räknat rätt. 15mm kanske.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Ventralis honan spottade igår kväll. Jag satt bredvid när det formligen exploderade med yngel.
Jag hade förväntat mig att få se yngel som var frisimmande för att då och då söka skydd hos modern med längre och längre turer på egen hand, men jag har inte sett ett yngel innan detta och sedan hon spottade har ingen sökt skydd. Orimlig förväntan?
12 yngel blev det om jag räknat rätt. 15mm kanske.
Ett sådant inlägg kräver ju bildmaterial för bövelen!!!
Kommentar