Snygg suttoni!
Satanoperca Daemon info?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Snygg burk. Bra att du har ordentligt med sandytor, jag har dåligt med det.
Kaj: sjukt cool suttoniKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Visst står att man ska ha sandytor men de brukar gilla bäst att gräva runt stenar, rötter och allt annat i karet i jakt på mat. Men det är ju bra med lite simutrymme och ha en öppen plats där jag försöker mata i alla fall så alla har chans att snabbt hitta mat.
Har försöka få någon vettig närbild men när det är så grumligt som det fortfarande är i mitt nystartade kar så behövde de vara jätte nära rutan för jag skulle kunna ta någon bild och använda blixt fungerade ej så därför är bilden inte super.
Men ni får en uppfattning om de små 5-6cm stora busarna.Mvh
//AlfKommentar
-
Det kommer att bli extremt intressant att följa dessa fiskars uppväxt. Kul att så pass många här på forumet har skaffat dem. Hoppas någon kan få till lite odling på dem om några år
/JockeKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Visst står att man ska ha sandytor men de brukar gilla bäst att gräva runt stenar, rötter och allt annat i karet i jakt på mat. Men det är ju bra med lite simutrymme och ha en öppen plats där jag försöker mata i alla fall så alla har chans att snabbt hitta mat.
Har försöka få någon vettig närbild men när det är så grumligt som det fortfarande är i mitt nystartade kar så behövde de vara jätte nära rutan för jag skulle kunna ta någon bild och använda blixt fungerade ej så därför är bilden inte super.
Men ni får en uppfattning om de små 5-6cm stora busarna.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Mina 6 st fegisar har nu oxå fått sina prickar och äter bra. Men vilka kycklingar! Stack man bara in huvudet i rummet, så satt alla ihoptryckta under pumpen. Man kunde nästan höra dem skrika av rädsla. Glöm att jag fotograferar dem....... Måste skaffa några andra kompisar i burken till dem så de blir lite modigare. Mina 6st ser ut att vara samma av sort och de är i samma storlek.¸..·´¯`·.¸><(((*>¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·><((((º>¸..·´¯`·. ¸><(((*>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
En urusel fiskedag slår vilken bra arbetsdag som helst!Kommentar
-
Skämt å sidor så är 2st runt 6cm och synbart större medan resterande är 4-5cm. Men alla äter med god aptit så är inte så orolig.Mvh
//AlfKommentar
-
Erik, du tror inte det kan vara: Crenicara latruncularium
Det var vad jag trodde pga av rödheten i fenorna. Det är väl iofs inte det som avgör kan jag tänka.Kommentar
-
-
Hejsan! jag har sett att flera av firrarna vi hämtade upp har små svarta pricka någon millimeter stor som står ut en bit, har ni upptäckt något liknande? och vad kan det vara? någon form av parasit?Kommentar
-
Mina är fortfarande för skygga för foto eller noggrann inspektion. En hade något svulstartat mitt på stjärtfenan när jag fick den. Efter ett par dagar lossade hela fenan bortom svulsten, men hela fenan ser ut att läka nuKommentar
-
Har sett att en av mina också har 2-3 svarta prickar på huvudet nu... hoppas det går att få ordning på.Mvh
//AlfKommentar
Kommentar