If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ursäkta om jag skrämt upp någon. Mina är fortfarande rutiga, men fiskarna på Davids bilder är ju daemoner, så då är nog mina det också. S. leucosticta finns i Río Meta, och tydligen S. daemon också...
Alla kom i samma låda. Jag har haft alla ensamma i samma kar. När jag packade var bara tanken några lite mindre o några lite större i varje påse. Men visst bifångster finns ser det bland tetrorna o corydorasen. Men alla exportörer är inte akvarister eller fotografer Samtidigt som jag gärna tar en chansning Typ vad är detta en SA tropheus ?? O denna vet i fan vad det är men snygg http://i213.photobucket.com/albums/c...ps9529b591.jpg
Nu har alla utom de två största blivit daemoner. Vi får se imorgon hur dom ser ut...
Kajs första bild var ju lattjo! Kanske Crenicara, fast mera Hypsophrys nematopus till formen, men det ljusa i ryggfenan stämmer ju inte alls. Bild två håller jag med David: Crenicara punctulatum !
EDIT Varför länkar inte den senare till artregistret???
Edit, Dare: Vi hade stavfel i artregistret. Kollat med fishbase och nu har jag korrat.
Har följt denna tråden med spänning, skönt att allt ordnade upp sej, o att alla fiskar överlevde transporten. Hade det varit mina fiskar hade jag nog rivit bussgods i väntan. Mille
Jepp, himla spännande tråd att följa med, trots att den ligger utanför mitt intresseområde.
Och ska bli spännande att få veta vilken ny art Eriks två största tillhör
(En kompis skulle en gång köpa daemon hos en importör. När han studerade karet noga upptäckte han att det bland demonerna gick ett halvdussin med tre sidofläckar i stället för två. Alltså Satanoperca acuticeps. Nu vet ju inte jag om acuticeps är "sällsyntare" än daemon, men han var jätteglad. Kul med överraskningsfynd.)
Jag ska se i helgen då mina färgar ut, är det Satanoperca acuticepsvore det jättekul för min del, snygga som attans med sin höga ryggfena. Dock kanske inte fullt så färgrik iofs.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Kommentar