Satanoperca acuticeps ska väll ha 3 fläckar på korppen och en på fenan medan daemon har 2 på kroppen och en på fenan så de vi har är nog daemon tror jag.
Satanoperca Daemon info?
Kollaps
X
-
-
Helt rätt och Satanoperca acuticeps har bara en sidofläck å en på stjärtfenan... skulle va mkt förvånad om de finns ngn annan art än Daemon med 2 sidofläckar å en fläck på stjärten =)
Satanoperca acuticeps ska väll ha 3 fläckar på korppen och en på fenan medan daemon har 2 på kroppen och en på fenan så de vi har är nog daemon tror jag.MVH
KristoferKommentar
-
Har ju inte hunnit se mina fiskar ännu men bilderna på DaRes visar ju ganska tydligt att de har 2 prickar på kroppen och en på stjärtfenan.Mvh
//AlfKommentar
-
Hur ser era ut. In med bilder!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Både Fredrik och David är foto nördar så förstår inte vad problemet är.
Jag vill ju också se mina fiskar.Mvh
//AlfKommentar
-
Crenicichla: Satanoperca acuticeps har 3 fläckar (och en på stjärtroten), den som har en + en heter Satanoperca lilith (om jag inte minns fel).
Sent from my Nokia 920 using Board ExpressSenast redigerad av Mikael W; 09 August 2013, 12:10.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Kommentar
-
-
Gissar att det är en av de större, alltså en av mina, fiskar i gruppen?
Såg riktigt fin ut.Mvh
//AlfKommentar
-
Japp det är en av mina största, dina syns inte så mycket dom är så små förstår duKommentar
-
HahahaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Helt rätt Mikael! var visst lite snurrig i hatten förut... Menar givetvis Satanoperca lilith
Crenicichla: Satanoperca acuticeps har 3 fläckar (och en på stjärtroten), den som har en + en heter Satanoperca lilith (om jag inte minns fel).
Sent from my Nokia 920 using Board ExpressSenast redigerad av Crenicichla; 09 August 2013, 15:57.MVH
KristoferKommentar
-
-
Bilder kommer har lånat ett macro-objektiv så att jag kan fota den lilla som är din Alf i min burk!Kommentar
Kommentar