Du har skapat en trevlig och hjälpsam ton på forumet sedan ett par år. Hoppas att du fortsätter med det!
Jag tackar för mig i NCS styrelse
Kollaps
X
-
-
Tack själv för det hästjobb du lagt ner!Kommentar
-
Inte alls bra, du är ju skälet till att ja tittar in på forumet då o då. Du Dare har mycke positiv energi att dela med dig.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
När Ola skriver illa! Blir man ju lite orolig för vad som kommer att hända nu. Är det inte fler som undrar det, DaRe har ju bott på forumet och lärt sig en himla massa om alla ciklider. Svarat på frågor om fiskar han inte har eller har någon aning om vad det är för något ibland. Hoppas att det blir en bra lösning snart, ingen vill ju att forumet ska dö ut. / JockeMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Du har verkligen varit en av dem som hållit forumet i liv måste jag hålla med om. All positiv energi och läsa och svara i nästan alla trådar är grymt, du är en av dem som fått mig att trivas riktigt bra på detta forum.
Hoppas du fortsätter finnas på forumet nu även om du hoppar ner från styrelse rollen.Mvh
//AlfKommentar
-
När Ola skriver illa! Blir man ju lite orolig för vad som kommer att hända nu. Är det inte fler som undrar det, DaRe har ju bott på forumet och lärt sig en himla massa om alla ciklider. Svarat på frågor om fiskar han inte har eller har någon aning om vad det är för något ibland. Hoppas att det blir en bra lösning snart, ingen vill ju att forumet ska dö ut. / Jocke
Det är ju vi medlemmar som är med och bygger forumet, så bara att fortsätta ställa frågor och vara trevliga och snälla i svaren. Jobba vidare på den "Dare-anda" han har infört i föreningen.Kommentar
-
Oj, det var en fantastisk repsons! Jag blir verkligen rörd av det ni säger, omöjligt att inte känna mycket i detta läge. Ni säger så fina saker att jag vet inte hur jag ska tackla det faktiskt, bar att supa in misstänker jag. Tack för det.
Jag kommer som sagt att vara kvar till ersättare hittats och det kan ta sin tid, men genom att annonsera tidigt finns chans att hitta någon innan det blir tight. Jag har dock sagt att jag kan tänka mig en funktionärsroll istället. Jag utesluter inte att jag kan delta i en senare styrelse om stjärnorna står i rätt läge
Jag tror också som johho säger att föreningen görs bara riktigt riktigt bra givetvis bara av hela den samlade kraften hos alla som är där, inte enstaka individer. Jag försöker mest föregå med gott exempel för att det ska smitta av sig.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Även om jag håller med att Dare gör mycket så hoppas jag att forumet är mer än bara David. Dessutom står det väl inte att han ska lämna hela föreningen (vet inte om han ska det) utan att han lämnar styrelsen, han kan ju fortfarande svara på frågor men utan att ha pressen i ryggen att han måste svara.
Det är ju vi medlemmar som är med och bygger forumet, så bara att fortsätta ställa frågor och vara trevliga och snälla i svaren. Jobba vidare på den "Dare-anda" han har infört i föreningen.
Jag kommer som ordförande att föra en dialog med David angående hans roll i föreningen idag. Vad den dialogen mynnar ut i märker vi snart, jag lovar inget förrän allt är klart. Sedan har David som du skriver inte gått ur föreningen på något sätt, och brinner fortfarande för NCS. Det kanske t.o.m. blir bättre på det här sättet, eftersom David kommer att "bli av" med en del arbetsuppgifter han har skött inom styrelsen, och kanske kan tänka sig koncentrera sig på arbetsuppgifter han brinner extra mycket för. Sedan är absolut inga styrelsedörrar stängda för framtiden från NCS håll heller (och inte från Davids heller som han själv skriver). Sedan vill jag betona att David har gjort väldigt mycket, och det blir inte lätt att täcka upp allt. Men det ska vi göra. När sådant här inträffar (det är faktiskt oundvikligt att folk förr eller senare lämnar styrelsen, oavsett styrelse) är det viktigt att tänka just på att vi alla (drygt 600 medlemmar) bildar NCS tillsammans. Det är därför önskvärt att folk som känner för föreningen faktiskt hör av sig om de vill hjälpa till på något sätt. Om man jämför med föreningsstyrelser jag har varit med i innan (inom idrottsvärlden) är NCS en väldigt stor förening även om vi har krymt de sista 10 åren.
Jag vill åter en gång tacka för allt som David har bidragit till (även om han fortsätter att jobba aktivt inom föreningen även fortsättningsvis) från styrelsens sida, och betona att inga dörrar som sagt är stängda på något sätt. Sedan kommer hans säkert att fortsätta att bemöta nya och gamla forumbesökare med värme, för just det har mer med hans personlighet att göra än med ahans roll (även om det är en bra egenskap som medlemsansvarig).
/Joakim Asterhed, ordförande NCSKommentar
-
Tråkigt att ni inte kunde hitta en lösning innan Dare meddelade sin avgång, och att ni inte kunde vara överens om hans förhoppningsvis fortsatta roll i föreningen.Kommentar
-
Kommentar
-
Jag kommer fortsätta med att jobba med artregistret och eventuellt hjälpa till med annat vid behov. Känner jag mig själv rätt kan jag nog inte låta bli att hitta på lite allt möjligt i alla fall och så länge de/ni står ut med mina påhitt lär det kunna bli en del. Jag ska bara landa i detta lite och gå vidare.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Kommer du att göra det utan att vara med i styrelsen? Bra att du blir kvar med all din energiMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Japp vad gäller artregistret är jag bara funktionär och hoppas de hittar någon ny för själva medlemsbiten så snart som möjligt.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
Kommentar