Nytt projekt sandciklider!?
Kollaps
X
-
-
Cyprichromis zonatus var ju inte helt vanliga. Vet du fångstplats på dessa?
Bilder på dessa till artregtävlingen kanske:
Julidochromis marlieri "magara"
Nu ska vi inte kapa Mickes tråd;-)CAKommentar
-
-
Funkar kanon
Tjena Robin! Jag är nästan lyrisk hehe..mina O.Ventralis börjar färga jagar honorna rätt friskt. men de kommer undan
köpte mig några snäckisar igår Lamprolugus ocellatus gold bla små ilskna rackareMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
-
kul Micke, ocellatus är fräcka har haft dom tidigare förnågra år sedan och dom tar inte skit från någon.CAKommentar
-
Kommentar
-
Mina fiskar 20131019
Cyatophanynx Foai kipli 2+2
Cyprichromis leptosoma chifufa neonhead 6+6
Xenotilapia kilesa 6+5
Xenotilapia ochrogenys kavala 3+2
Tanganoides Irisace Moba 1+1
Altolamprologus compressiceps gold head 2+2
Lamprologus ocellatus gold 2+2
Lamprologus multifasciatus 2+2
Opthilapia Ventralis moba 2+2Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Spännande arter. Vore kul att höra hur det går med xenotilapiorna med övriga.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Riktikt intressant och spännande. Idag har en C. Leptosoma chifufa neonhead tagit över styr ställer lite men det blir ju inga skador eller stress av det ännu iaf.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Instämmer med David. En riktigt intressant artkombination, som kommer att se bra ut när fiskarna färgar ut. Glöm dock inte att ventralis är vegetarian.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Jag matar med NLS rakt över och enligt aquarium stockholm ska det gå bra.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag matar uteslutande med min kokta mysis+en räkmix från åled's de äter ju som hästar här ..tänkte öka portionen en aning nästa vecka då Altoprologus:en håller sig i de dolda grottorna mycket,, kommer fram när det bara är smulor kvar ...men men de plockar ju får kanske i sig vad de behöver inte så stora direkt?Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Snyggt Micke, tänk på att snäckissarna gräver mycket och växterna lär grävas upp om dom inte har riktigt rotsystem!CAKommentar
-
Kommentar
Kommentar