Här kommer lite nya bilder på fiskarna. Har precis installerat ett uv-c filter, märkte stor skillnad på bara ett dygn. Är riktigt nöjd.
Att bygga en dröm eller en liten bit av Tanganyikasjön!
Kollaps
X
-
-
-
Den där lila får jag nog fisknappa!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Hur märktes stor skillnad med UV? Jag har också funderat på UV men har inte riktigt fått klart för mig om det ger så mycket att det är värt det?Kommentar
-
Den bästa investeringen jag gjort. Jag drog på med förmycket mat och ljus och fick sväv alger och infisorier. Redan efter ett dygn var vattnet nästan helt klart. Efter två dygn var alla brunalger borta från stenar och sand. Jag är väldigt nöjd. Kör pondteams 18watt med en 2000liters pumpKommentar
-
Kommentar
-
Fin bild! Hur stor är han?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kan bara hålla med, grymt snygga firrar, man blir allt sugen på "kitumba" igen. Tack för att du delar med dig!Kommentar
-
Nu har Uv-c filtret gått ca två veckor och jag är så nöjd, vattnet är helt kristallklart. Jag har även kopplat in de automatiska vattenbytet även det fungerar klockrent. Kör nu vattenbytet i 15 min per dygn, byter nu ca 25% i veckan. Vattnet verkar bra och flera fiskar har lekt. Flera Leptosomor tuggar, båda Julle paren har ungar, ett Pulcher par har ungar och tre Boops tuggar.Kommentar
-
Åh jag måste få igång mitt Uvc... Har haft infusorier i flera månader så kommer verkligen uppskatta det kristallklara hehe.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar