Att bygga en dröm eller en liten bit av Tanganyikasjön!
Kollaps
X
-
-
Så en del jagande kan det bli.
Honorna håller till i smågrupper som uppvaktas av revirhävdande hanar.
En grupp på 6-10 djur och om det finns möjlighet skaffa fler honor.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Hur är X. ochrogenusen i beteende?Kommentar
-
Oftast när "kilesan" börjar "vika" sej så beror det på för tufft sällskap eller för få individer, blir dom för få i jämförande till andra individer i karet så går dom bakåt, större gäng brukar kunna hävda sej bättre. Men om man har kar med så pass tufft sällskap som "Frontoser, troffar, o Petrissar"även "bergssillar" typ "ventralis,Foae/furcifer" så i längden så är det "silarna" som kommer att få backa, o det spelar nog ingen roll hur stort kar man har,eller vilka "silare" man har,(beror naturligtvis på olika antal av sorterna) MilleDieselråttanKommentar
-
Oftast när "kilesan" börjar "vika" sej så beror det på för tufft sällskap eller för få individer, blir dom för få i jämförande till andra individer i karet så går dom bakåt, större gäng brukar kunna hävda sej bättre. Men om man har kar med så pass tufft sällskap som "Frontoser, troffar, o Petrissar"även "bergssillar" typ "ventralis,Foae/furcifer" så i längden så är det "silarna" som kommer att få backa, o det spelar nog ingen roll hur stort kar man har,eller vilka "silare" man har,(beror naturligtvis på olika antal av sorterna) MilleKommentar
-
Dom som brukar vara bra tuffa annars är "C macrops" men man vet ju inte förens man har provat, mycket beror ju också på ålder på fiskar som man för ihop.Hoppas du hittar något som passar, för du har ju en o annan kvadrat sandyta o fylla upp. MilleDieselråttanKommentar
-
-
såå vackert !Tropheus Ikola
Tropheus ilangi
VF Tropheus red rainbow kasanga
Tropheus Black Kiriza
Tropheus Red cheek Mpimbwe
Tropheus Black caramba
Tropheus Duboisi Maswa
Tropheus golden Kazumbe
Tropheus sp sjöberg
pettrichromis red bulu pointKommentar
-
C. Macrops e en tuff rackare, haft den förr. Nu har jag beställt 10 st Xenotilapia bathyphilus blue lips Isanga. Det blir kul att prova en ny art, det är bara att hoppas det fungerar. Eventuelt så sjösätter jag mina Boops i dag det blir 2+5 i stora karet och så spar jag 1+2 i ett 320liters. Skall försöka få en kull ungar på de.Kommentar
-
C. Macrops e en tuff rackare, haft den förr. Nu har jag beställt 10 st Xenotilapia bathyphilus blue lips Isanga. Det blir kul att prova en ny art, det är bara att hoppas det fungerar. Eventuelt så sjösätter jag mina Boops i dag det blir 2+5 i stora karet och så spar jag 1+2 i ett 320liters. Skall försöka få en kull ungar på de.
Med vänlig hälsning,
Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Jag hör av mig innan.Kommentar
-
Någon som har tips på en billig cirkulations pump på ca 5000l/h?Kommentar
-
-
Den hade varit perfekt men den är för bred. Pumparna skall sitta i framkant på varsin sida och blåsa bak över bakgrunden. De ska vara gömda bakom ramen, bredden är 11cm. Först tänkte jag på streamer pumpar men när jag ändå kör cirkulation så kan jag trycka på en svart filter svamp på dessa för extra rening utan att de syns. Så det måste bli ett pumphuvud av något slag. Aqua clear hade ett pumphuvud på 3800l/h som tydligen inte tillverkas längre.
Nu har iallafall 2+5 O. Boops fått flytta in. Nu hoppas jag att de färgar ordentligt, har höga förväntningar på dessa två herrar.Kommentar
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
Kommentar