tar lite lagom tid att fylla hela med vatten? grymt bygge
Att bygga en dröm eller en liten bit av Tanganyikasjön!
Kollaps
X
-
-
Mkt härlig tråd som sagt. Här snackar vi projekt. La på med fler bilder, kan inte bli för mkt. Gärna lite filmklipp sen på teknik och kar samt invånare 😃
Hur ser tidsplanen ut nu vid mållinjen? Eller drar du ut lite på den härliga "fixarfasen"?Kommentar
-
Äntligen så är akvariet fyllt med vatten. Jag sov inget vidare i natt, många tankar som snurra i skallen, vaknade i panik vid halv fyra och var tvungen att gå ner och kolla läget. Men det var inga problem. Nästa steg blir att justera av pumpar och filter. Jag tog bort filter borstarna och hällde i 15 liter biobollar i första facket, det bubblar och snurrar på bra där.Kommentar
-
-
-
Ser helt fantastiskt ut, du är en sann mästareBe careful when speaking. You create the world around you with your words.Kommentar
-
Jag önskar plötsligt att jag hade en källare. Det här är så sinnessjukt häftigt att kroppen vibrerar. Storkeken i sig är imponerande men arbetet och hantverket bakom den lilla sjön gör det här ännu mer fantastiskt grymt imponerande. Jag önskar dig allt nöje och lycka i världen med det här projektet - för det är du värd.Kommentar
-
Enormt! Nu får du kasta ner något i karet som ger lite perspektiv på storleken också!
Hiva i grabben!Kommentar
-
I filtret är det 2 dammpumpar på 5000L st och 1 på 3000L. Det märks att dammpumparna är byggda för att transportera vatten, varje pump pumpar vattnet 4 meter genom ett 32mm rör och det är ett jädrans tryck i andra änden. Den lilla pumpen är en Eheim compact och den tappar nog hälften genom sandfiltret.
Sen blir det 2 cirkulations pumpar gömda i akvariet för att få lite fart över sten väggen.Kommentar
-
Kommentar
-
-
så jäkla grymt !
måste säga att det blev så jävla snyggt med riktiga natur stenar i burken , kommert vi orka se karet med fisk i ?Tropheus Ikola
Tropheus ilangi
VF Tropheus red rainbow kasanga
Tropheus Black Kiriza
Tropheus Red cheek Mpimbwe
Tropheus Black caramba
Tropheus Duboisi Maswa
Tropheus golden Kazumbe
Tropheus sp sjöberg
pettrichromis red bulu pointKommentar
-
Sanslöst projekt, helt underbart
Min nyfikenhet efter att ha läst igenom tråden är om jag missade något om tekniken. Hur är filtreringen kopplad och med vilken fart cirkulerar det. Hur driver du sandfiltret och vad har du för media i de blå behållarna. Som sagt, det är möjligt att jag läst för fort och missat det. Men jag frågar och ser vad svaret blir.
Baljan i sig är ju ett megaprojekt, men jag gillar tekniklösningen och vill veta mer om denKommentar
-
Sanslöst projekt, helt underbart
Min nyfikenhet efter att ha läst igenom tråden är om jag missade något om tekniken. Hur är filtreringen kopplad och med vilken fart cirkulerar det. Hur driver du sandfiltret och vad har du för media i de blå behållarna. Som sagt, det är möjligt att jag läst för fort och missat det. Men jag frågar och ser vad svaret blir.
Baljan i sig är ju ett megaprojekt, men jag gillar tekniklösningen och vill veta mer om denKommentar
-
Kommentar
Kommentar