Nu är glasskivan limmad. Det gick åt 19 tuber silicon, tur jag hade en batteridriven limspruta och och fem starka gubbar till hjälp att lyfta skivan på plats. Vi använde vakuum handtag. På den sista bilden med skruvmejseln så ser man hur klart optiwite glaset är. Det blev en ordentlig fog mellan glaset och ramen på 1cm.
Att bygga en dröm eller en liten bit av Tanganyikasjön!
Kollaps
X
-
-
-
Så jäkla coolt, ser fram emot att se inredning och fiskar.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Skönt med batteridriven limspruta annars hade dina underarmar exploderat
Kul att det går framåt! Snart dags för vatten!Kommentar
-
Tack för uppdatering, kommer se ut som en dröm när det är klart! Kommer att bli ett akvarium som man bara inte ser hemma hos vänner, utan mer de man ser på tropicarium vid kålmårdens djurpark
Hahahaha jag vet precis vad du menar där Erik! Vilken underarmspump det hade blivitBe careful when speaking. You create the world around you with your words.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Ett fantastiskt projekt och nästan alla akvarienördars dröm att någon gång få äga ett kar i den här storleken. Att inreda ett kar med det här djupet måste vara en höjdare. Slippa en massa kompromisser som man är tvungen till när man inreder normal stora burkar. Jag kan rekommendera Jesper Taustrups byggen om du behöver inspiration till inredning. Han har inrett ett antal djupa kar som alla ser fantastiska ut.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Ett fantastiskt projekt och nästan alla akvarienördars dröm att någon gång få äga ett kar i den här storleken. Att inreda ett kar med det här djupet måste vara en höjdare. Slippa en massa kompromisser som man är tvungen till när man inreder normal stora burkar. Jag kan rekommendera Jesper Taustrups byggen om du behöver inspiration till inredning. Han har inrett ett antal djupa kar som alla ser fantastiska ut.Kommentar
-
ex.
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Det finns en hel del om du googlar hans namn eller firman aguadesign.
ex.
http://www.aquadesigns.dk/layouts/
Riktigt häftigt projekt du har på gång pettap. Jag följer tråden, och ser fram mot att se burken färdig.
Lycka tillKommentar
-
-
helt sjukt coolt projekt .
du förverkligar min och många andras dröm med detta projekt .
meeera bilder plzTropheus Ikola
Tropheus ilangi
VF Tropheus red rainbow kasanga
Tropheus Black Kiriza
Tropheus Red cheek Mpimbwe
Tropheus Black caramba
Tropheus Duboisi Maswa
Tropheus golden Kazumbe
Tropheus sp sjöberg
pettrichromis red bulu pointKommentar
-
Helt fantastiskt vilket projekt.
Jag håller på med ett liknande bygge, men det går väldigt långsamt då en massa andra saker skall göras.
En fråga; vart beställde du rutan någonstans?
PerSPer SKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar