Klart grymmaste tråden någonsin, inte ett dugg avundsjuk.
Att bygga en dröm eller en liten bit av Tanganyikasjön!
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
Den tanken är sanslös!!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Just nu har jag semester så uppdateringarna blir inte lika frekventa. I fronten limmade och skruvade jag fast "glaslister" som rutan ska limmas mot. Glasrutan blir ner fälld i ramen i stället för utanpå då blir det lättare att göra en snygg fog mot kanten. Fronten har spacklats och slipats ett flertal gånger. Alla invändiga hörn fogade jag för det är svårt att få till det med plasten om hörnorna är för skarpa man vill ju inte råka ut för några luftfickor i hörnen.Kommentar
-
Hm liten fundering....
När det är dags för vattenbyte, visst lite beroende på antalet fisk och matningsmängd men hur stor del vatten väntar du byta i veckan t ex? I mitt 720 byter jag ca 350 liter i veckan..720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Jag vet inte. Tänkte nog mäta mig fram istället för att bara ta för givet att en mängd vatten måste bytas. Jag tror att ju större akvarium desto mindre vatten byte. Jag kommer satsa på väldigt mycket olika typer av filter. Uv ljus, droppfilter, tryckfilter med K1, filtermattor och ev. Sandfilter. I stora odlingar framförallt i Tyskland byter de väldigt lite vatten de satsar mer på centralfilter. Jag hoppas jag klarar mig på 100-150 liter kallvatten varje natt. Jag kommer inte att överbefolka akvariet.Kommentar
-
Jädrar vad imponerande och roligt och följa och se ditt arbete.
Blev ju besviken när jag kom till sista posten.Kommentar
-
Här kommer lite bilder på plastningen, bilderna hamnade i fel ordning. Först klippte jag 32st remsor av mattan, den är som ett glest tyg helt lelös. Sen blandade jag plast och härdare. 300g var ganska lagom, då han jag få ut allt innan det härdade. Först penslade jag ett lager med plast sen på med duken och sen blötte jag ner duken ordentligt med plast. Så jobbade jag mig runt hela fronten. Totalt la jag tre lager sen toppade jag allt ordentligt med plast. Några av fördelarna med epoxi är att det inte luktar eller är farligt att inandas. Det fräter inte heller går att lägga på vadsom helst typ cellplast utan problem. Enda skydds utrustningen jag använde var glasögon och engångshandskar för det kladdar förbannat mycket. Nackdelen är att det är nästan som vatten, svårt att lägga tjocka lager utan att det inte rinner iväg.Kommentar
-
Ser riktigt proffsigt ut. Är detta tillbaka i tiden eller är du i fas med verkligheten nu?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Hehe trevligt att du ger det lite tid så vi hinner med!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Nu börjar man få en känsla av hur stort och djupt det blir. dräggelsnyggt.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar