Fortfarande så håller hon. Slänger med en bild på ett Moba yngel som börjar arta till sig.
Att bygga en dröm eller en liten bit av Tanganyikasjön!
Kollaps
X
-
-
Den första leken gick inte men de lekte en gång till och då lyckades jag med att fånga honan med en stor sportfiske håv . Det blev 7st yngel, det blir en bra komplettering till gruppen senare.Kommentar
-
Läste genom tråden nu, skön nostalgitripp från tiden då det fortfarande hände roliga saker på forumet
Grymt fin burk!Kommentar
-
Ja det var tider det, när det var fart på forumet nu försöker jag fånga all fisk och ska flytta tillbaka Gibberosorna. All "småfisk" ska flytta till hörnakvariet.Kommentar
-
-
Man blir så trött och ledsen. Trotts storleken på burken så kan det spåra ut. Jag har varit borta i tre dagar och kommer hem och hittar en ihjälslagen hona av Petrochromis sp. Red. Nu har jag 4 hanar och en hona kvar. Får hoppas hon klarar sig och vill leka så inte hon också blir ihjälslagen . Jag har 7st yngel på uppväxt men det är ju ett år kvar innan de är klara för att sättas ihop.Kommentar
-
-
operation fånga fisk
Nu har operation fånga fisk startat. Jag har köpt ett 540 liters som jag ska lägga den fisken jag lyckas fånga ur min stora burk. Detta var inte lätt men det trodde jag ju aldrig att det skulle bli. Jag har införskaffat mig en stor finmaskig sportfiske håv att fånga med, nackdelen med den är att den är fruktansvärt trög att dra i vattnet men den jag hade innan simmade småfisk en rakt igenom. Med hjälp av ficklampa så började jag fånga fisk. Först fick jag lokalisera en fisk med lampan, sen släckte jag och förde håven till stället där fisken stod. När jag tände lampan försökte jag få in fisken i håven. Det gick hyfsat så nu är ca 20 fiskar fångade. I morgon gör jag ett nytt försök att fånga fler.Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
Det blir ett kar med större fisk. Petrochromis sp. Red, Gibberosorna och Boopsen och Tetrosephalusen. Sen får lite små fisk gå kvar så som Jullar, Daffodiler, hästnosar och malarna. Jag ska även passa på att försöka odla Mina Calvus nu när jag fångar upp de. De åker nog i sen när de har lekt. Det fungerar inget bra i hörn akvariet med Gibberosorna, Alpha hanen e för tuff i den lilla burkenKommentar
-
Så nu är fisk flytten klar. Nu fick mina stora Gibberosor flytta tillbaka. Nu är de en grupp på 11 individer med könsfördelning 5+6. Jag behöll en del småfisk som jag hoppas kan hålla sig undan bland stenen. Det går 6st Eretmodus cyanostictus, ett par J. Marksmitti (Regani), ett par J. Dickfeldi, två par N.Pulcher, ett par N. Leleupi, ett par N. Tretocephalus, fyra P. Sp red, tio stycken O.Boops, tre stycken T. Ikola och nio multipunktatus malar. Samt en tanganyika ål.Kommentar
-
Gibberosorna är ju för jäkla fina alltså, och stenröset är verkligen läckert.
Hoppas allt blir bra nu efter allt slit du lagt ner med fiskflytt mellan karen.
Vad är det för Tanganyika ål du har i karet ?Mvh ThomasKommentar
-
asså detta är en sån inspirationstråd för mig. och nu har jag köpt hus så jag kommer ha ett helt rum med både golvbrunn och vatten redan för mig själv.
Du har ingen film på karet? låta en kamera stå och bara gå ett tag så man får se hur det är "live" så att sägaKommentar
Kommentar