:d
Att bygga en dröm eller en liten bit av Tanganyikasjön!
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Jag skulle nog gissa att du hamnar på ungefär samma pris. Grejen är väl antingen så har man tiden men framförallt intresset för att skapa något själv och se det som en del av akvarie hobbyn att även bygga en sin egen burk.
Visst är priset avgörande vid inskaffande/byggandet av så stora burkar men det kan inte vara det som avgör det hela.
Peter grymt bygge3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Jag skulle nog gissa att du hamnar på ungefär samma pris. Grejen är väl antingen så har man tiden men framförallt intresset för att skapa något själv och se det som en del av akvarie hobbyn att även bygga en sin egen burk.
Visst är priset avgörande vid inskaffande/byggandet av så stora burkar men det kan inte vara det som avgör det hela.
Peter grymt byggeKommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Haha bilden på eheim filtret och din filterlåda visar lite perspektiv på storleken av akvarium vi har att göra med här...Kommentar
-
Ännu mer väntan sanden kommer i slutet på nästa vecka. Det är bara att hoppas och vänta. Fick köpt mig en stor luft pump iallafall till att syresätta K1 bollarna i tunnorna.Kommentar
-
Kommentar
-
500kg bär respekt med sig hehe du har väl en rejäl bil? Ditt akvarium är årets grej på DIY följer det med stort intresse blir en spännande dag för er på söndag lycka till med allt och Godjul!Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Alltid bra med sand i bilen vintertid! fan vad duktig du är . Hoppas allt går bra nu. mvh sören i årstaKommentar
-
Ser ut att bli hur bra som helst det här, en fråga bara, varför har du så lite filtermaterial i en så stor låda?Kommentar
-
-
Det är bara ett förfilter med 2 m2 filtermatta , alla pumparna tar upp halva baljan. Jag har 120 liter moving bed filter i andra änden av akvariet. Tror det räcker. Det är väl som att ha ca 10 st fx5r ungefär.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar