Vackert 😉 👍
Att bygga en dröm eller en liten bit av Tanganyikasjön!
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Av någon anledning anses de första vara mer normalt att lägga sina tusingar på.
Tycker det du gör är grymt! Friskt vågat hälften vunnet!Kommentar
-
Kommentar
-
Du får hojta till om du är i närheten och är sugen att kika på underverketKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
så coolt ! Inte långt till vatten fyllnad nu , fan va spännande !!Tropheus Ikola
Tropheus ilangi
VF Tropheus red rainbow kasanga
Tropheus Black Kiriza
Tropheus Red cheek Mpimbwe
Tropheus Black caramba
Tropheus Duboisi Maswa
Tropheus golden Kazumbe
Tropheus sp sjöberg
pettrichromis red bulu pointKommentar
-
Alltså, det blir så FRUKTANSVÄRT bra!!! Ojojoj, vad jag skulle vilja vara exakt där du är i projektet nu, och inte bara ha en skiss på en servett och en plan i huvudet...Det närmaste ciklider jag har är datnoides, men det är ändå kul att vara här!Kommentar
-
Peter ! Skulle du vilja dela med dig mellan tummen och pekfingret vad burken går på ?
Endast allt med burken +front rutan .
ej tekniken !
Anledningen är att jag överväger alternativt att beställa ett akvarium från Diamant akvarium i Tyskland .
Kommer hamna på ca 22.000 kr för en burk på 300x120x80 cmoch då är det slipade och fasade kanter och optiwhite på front rutan.
hamnar på 2880 lit .
Hade ju tänkt bygga ett eget kar på 280x150x120 cm vilket ger mig 5000 liter .
Så frågan är hur mycket mer kostar de sista 2000 litrarna mig ?Tropheus Ikola
Tropheus ilangi
VF Tropheus red rainbow kasanga
Tropheus Black Kiriza
Tropheus Red cheek Mpimbwe
Tropheus Black caramba
Tropheus Duboisi Maswa
Tropheus golden Kazumbe
Tropheus sp sjöberg
pettrichromis red bulu pointKommentar
-
Peter ! Skulle du vilja dela med dig mellan tummen och pekfingret vad burken går på ?
Endast allt med burken +front rutan .
ej tekniken !
Anledningen är att jag överväger alternativt att beställa ett akvarium från Diamant akvarium i Tyskland .
Kommer hamna på ca 22.000 kr för en burk på 300x120x80 cmoch då är det slipade och fasade kanter och optiwhite på front rutan.
hamnar på 2880 lit .
Hade ju tänkt bygga ett eget kar på 280x150x120 cm vilket ger mig 5000 liter .
Så frågan är hur mycket mer kostar de sista 2000 litrarna mig ?Kommentar
-
Fredag och dax att uppdatera lite. Akvariet och allt runt är nu klart, nu väntar jag bara på sanden. Har jag tur kommer den i slutet av nästa vecka, får svar på tisdag. I morgon ska jag lopa filtret så det börjar gro bra bakterier. Jag ska ta ett väl inkört ytterfilter som ska pumpa runt vattnet i filter lådan. Så när akvariet fylls upp så borde filter kulturen vara redo att börja arbeta.Kommentar
-
Kommentar