Underbart att följa och läsa om ditt fina projekt
Att bygga en dröm eller en liten bit av Tanganyikasjön!
Kollaps
X
-
-
abstinens på mer här nu ,
kommer kolla om jag kan ta lite hjälp av dig sen för jag har precis fått godkänt av "regeringen" att köra ett liknande projektTropheus Ikola
Tropheus ilangi
VF Tropheus red rainbow kasanga
Tropheus Black Kiriza
Tropheus Red cheek Mpimbwe
Tropheus Black caramba
Tropheus Duboisi Maswa
Tropheus golden Kazumbe
Tropheus sp sjöberg
pettrichromis red bulu pointKommentar
-
Kommentar
-
-
tack peter ! jo planerar för fullt det är mycket grejer man ska tänka på innan som blir svårt att ändra på sen .
mycket tankar på praktiska lösningar .
grund tankarna ligger till så här :
lxbxh innermått : 280x140x130 cm .
rummet är 330x300 cm
kommer såga allt på byggvaruhus (brorsan jobbar där för att på så sätt garantera fina såg snitt ,
har följt flera byggtrådar nogrannt speciellt din ,
kommer borra hål i en vägg för att sedan dra in vatten in/ut .
blir antingen filter i egen gjorda moduler eller sump under karet .
har en kompis som är jävligt vass på salt vatten kan säkert få mycket hjälp av honom gällande filtreringen.
kommer naturligtvis också lägga upp hela projektet här för att få stöd samt även inspirera flera akvarister.
en stor vikt just nu är att odla fram mycket mer fisk samt arter som så småningom ska gå i dröm burken
ser fram emot din fortsättning peterTropheus Ikola
Tropheus ilangi
VF Tropheus red rainbow kasanga
Tropheus Black Kiriza
Tropheus Red cheek Mpimbwe
Tropheus Black caramba
Tropheus Duboisi Maswa
Tropheus golden Kazumbe
Tropheus sp sjöberg
pettrichromis red bulu pointKommentar
-
Lysrör
Det var länge sedan jag köpte nya lysrör. Jag har alltid kört med Philips aquarell men nu när jag skulle beställa dessa fick jag veta att de ej tillverkas längre!
Nu vet jag inte vad jag skall köra istället så vad kör ni för rör till era tanganyikor?Kommentar
-
Vet att dom har haft ett gäng kvar på Herkuleszoo och även på Nols Ciklidhobby. Storlekar och kvantiteter låter jag vara osagt.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ja. Frågan är vilket rör jag ska ta i stället, vill inte köpa och chansa då jag behöver 10st T5 rör. Jag fick med vita 10000k och hel blåa när jag köpte ramperna. Tror inte de passar till Tanganyika då dessa är till saltvatten. Någon som har erfarenhet?Kommentar
-
Ja de blir nog lite väl kallt. Max 8000 k tror jag på...Kommentar
-
Om inte mitt minne sviker mig så var phillips aquarelle på 10000 kelvin, fast känslan jag fick när jag hade dessa för länge sedan var mer vit sken än blåaktigt...Hälsningar
DKommentar
-
Aquarellen hade en perfekt blandning av vit, blå och röd i mitt tycke. Det var tydligen bara vi i Sverige som köpte dessa rör så därför la Philips ner tillverkningen.Kommentar
-
Nu vet jag inte riktigt vad för ljus du tänkt dej i ditt kar, men ser du i min tråd "1125 featherfins" så kan du se hur ljuset blir, jag har alltid kört med "saltvattenljus" i mina Ta kar, där ser du hur det ser ut med ett vitt 10000K o ett helblått till det har jag 2st Mh 150w 14000K. MilleDieselråttanKommentar
-
Philips Aquarelle 10000K och Sylvania Aquastar 10000K är likvärdiga rör.
Vill säga att det är samma rör men priset skiljer dem åt en aning.Kommentar
Kommentar