Vet inte måtten på ett "Lido" kar men i ett 120L går det bra att ha ett par av dom "fullvuxna" Intresant tillsammans med "snäcklekare" Mille
Altolamprologus sp. "compressiceps shell"
Kollaps
X
-
-
Jag skulle säga att en fullvuxen alto på 15 cm är för stor för ett Lido. Men köper du dem små så, de växer långsamt, men när de väl blir för stora så ska de nog få något större i 200 litersklassen.Kommentar
-
Allright... Är ju sjukt svag för den svarta modellen... Men dessa mindre funkar ju också såklart om dom har ungefär liknande beteende med så är ju det toppen!
Annars kanske man kan köpa 2+2 eller tom 3+3 av a.Calvus och förhoppningsvis få ut ett stabilt par...
Ska se vad min mentor Kent har att säga om sakenKommentar
-
Kan inte annat än hålla med dig, altosar är coola. Har inte haft sumbu själv, men ser ingen anledning till att deras beteende inte skulle vara mycket likt de andra två.Kommentar
-
Jag har ett av mina par (Calvus)i ett 100L tillsamans med "Similis" mycket sten o större leksnäcka som gömsle för honan o många snäckor för "snäckissarna" o det funkar bra, Dom har lekt där 2ggr. Hanen är ca 13cm o honan ca 7-8cm. Dom kanske inte är fullt så "fullvuxna" men det är nog inte så många som har dom i "fullstorlek" 15-16cm.Sen är "similis" yngel mumma. MilleDieselråttanKommentar
-
Coolt då skall jag definitivt testa! Lite udda mått på Lido baljan... Men kan bygga ett högt stenröse!Kommentar
-
I fredags så kom äntligen sumbun på plats i mitt kar. 2+2 går tillsammans med Julidochromis dickfeldi "moliro" i ett 100.liters.
De är mycket små, 2 till 2.5 cm, så kommer nog ta ett tag innan de blir fullt vuxna. Men så himla kul att ha en fisk man väntat i ganska många år på och nu äntligen fått på plats.Kommentar
-
I fredags så kom äntligen sumbun på plats i mitt kar. 2+2 går tillsammans med Julidochromis dickfeldi "moliro" i ett 100.liters.
De är mycket små, 2 till 2.5 cm, så kommer nog ta ett tag innan de blir fullt vuxna. Men så himla kul att ha en fisk man väntat i ganska många år på och nu äntligen fått på plats.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
De är mycket små, 2 till 2.5 cm, så kommer nog ta ett tag innan de blir fullt vuxna. Men så himla kul att ha en fisk man väntat i ganska många år på och nu äntligen fått på plats.DieselråttanKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Två bilder på mina nyinförskaffade Altolamprologus sp. "compressiceps shell"
Tror du att ett par hade kunnat konkurrera med Multisar om en snäcka och lite bottenyta?Kommentar
Kommentar