Vore väldigt kul med medlemsbilder på denna art framöver
Altolamprologus sp. "compressiceps shell"
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
-
yepp, en forskare som har ett väldans intresse för Tanganyika. Gubben alltså frugan är fotografen om jag fattat rätt.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Intressant!
Tror nog du kan köra på 2+2 alternativt 1+2 kan vara ännu bättre? Jag har inte någon direkt erfarenhet om Altos men vad jag förstått brukar honorna bli ordentligt mkt mindre än hanarna så att man då använder snäckor som är såpass små att endast honan kommer in. Det kan vara ett bra sätt om dom behöver en timeout.Yngel ska visst vara känsliga har jag hört och mkt långsamt växande.
Jag tycker absolut att du ska ta dig an arten,vore en trevligt utmaning med dessa Altosar. Har själv varit sugen på Altosar fast dom större varianterna.
Kolla länken nedan!
720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
När det gäller "sumbun" så är inte skillnaden i storlek mellan hane o hona så stor som det är på dom "fullvuxna" "Altossarna". MilleDieselråttanKommentar
-
Följer tråden med stort intresse, jag måste bara som tidigare nämnts skaffa denna art själv någon gång inom en snar framtid...
/JockeKommentar
-
Som jag nämnde så min erfarenhet av dom är att det gick bättre att ha dom ihop med "haremssnäckissar" än ensamma, för "husfridens" skull. För trots att dom är små så är det mycket bråk mellan dom.Beror kanske på hur många man har.MilleDieselråttanKommentar
-
Vad besviken jag blev, nyss hemkommen från Nol, men inga fiskar med mig för det fanns bara en kvar i karet. Nu får jag vänta, men ska nog i väntan på det slänga ner ett par Neolamprologus caudopunctatus som ska få chansen att leka och skaffa lite yngel.Kommentar
-
Vad besviken jag blev, nyss hemkommen från Nol, men inga fiskar med mig för det fanns bara en kvar i karet. Nu får jag vänta, men ska nog i väntan på det slänga ner ett par Neolamprologus caudopunctatus som ska få chansen att leka och skaffa lite yngel.
/JockeKommentar
-
-
Kommentar
-
Synd att dom inte fanns, men dom är värda att vänta på.Brukar inte ta så lång tid att få dom om man beställer dom. MilleDieselråttanKommentar
-
-
Skall flytta ner mitt Juwel Lido 120 till jobbet och har tänkt att köra Tanganyika i det. Trodde jag var "tvingad" att köra en koloni snäckskalslekare men dessa kanske kan fungera i mitt kar också? Skall inreda med massor av sten och fin sand, lite anubias och något annat ogräs. För de större alto-arterna skulle aldrig gå i ett Lido kar eller?Kommentar
Kommentar