Mina är lite konstiga, kanske någon kan förklara fenomenet?
Mitt Palettciklid par bor i ett 54L akvarium tillsammans med ett gäng Koppartetror och ett par malar i mindre storlek.
Det har gått jätte bra och har haft 5-6 ägg kläckningar som först inte gick så bra men den näst senaste resulterade i 3 yngel som har klarat sig och är snart 1,5cm stora.
Nu vid senaste ägg kläckningen så fick honan spatt i skallen.
Hon håller på att vakta en grupp små små yngel och är MYCKET aggresiv mot hanen.
Så aggresiv har hon aldrig vart tidigare mot nån.
Nu ligger han in tryckt mellan en stock och botten och rör sig inte ens. Jag trodde han var död så jag petade på honom och då simmade han fram och blev tok jagad av honan. In bakom pumpen och kliade sig in där.
Då hittade honan honom igen och attakerade hela tiden utan att han flyttade på sig.
Han är alldeles blek och hans fina fenor är helt trasiga.
Vad borde jag göra?
Ska man göra lidandet kort för honom eller kan det rätta till sig?
Vad har ni för erfaranheter kring dessa bråkstakar?
mvh
Mitt Palettciklid par bor i ett 54L akvarium tillsammans med ett gäng Koppartetror och ett par malar i mindre storlek.
Det har gått jätte bra och har haft 5-6 ägg kläckningar som först inte gick så bra men den näst senaste resulterade i 3 yngel som har klarat sig och är snart 1,5cm stora.
Nu vid senaste ägg kläckningen så fick honan spatt i skallen.
Hon håller på att vakta en grupp små små yngel och är MYCKET aggresiv mot hanen.
Så aggresiv har hon aldrig vart tidigare mot nån.
Nu ligger han in tryckt mellan en stock och botten och rör sig inte ens. Jag trodde han var död så jag petade på honom och då simmade han fram och blev tok jagad av honan. In bakom pumpen och kliade sig in där.
Då hittade honan honom igen och attakerade hela tiden utan att han flyttade på sig.
Han är alldeles blek och hans fina fenor är helt trasiga.
Vad borde jag göra?
Ska man göra lidandet kort för honom eller kan det rätta till sig?
Vad har ni för erfaranheter kring dessa bråkstakar?
mvh
Kommentar