If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Mina har lekt. Vi får se hur det bli. Trodde det var 2 honor, pga. fläckar på ryggfenor (dock mindre på hanen), men befruktade ägg (möglar inte). Tydligen kan teckningen variera lite. Ha tålamod!
är fortfarande på jakt efter dessa
stora som små spelar ingen roll
har dock fått tag i tre hannar så har du honnor så är det ett + annars vill jag ha tag i yngel med
I Januari eller Februari kommer vi har många till salu troligen. Vill inte diskutera när och pris just nu men vi har några kullar som växer till sig. Dem största är nog nästan 4cm. Dessa är troligen redan bokade. Sedan har vi några som är runt 2cm. Och så har vi 30+ som är 1½cm stora. Alla är eg. säljsklara men vi har inte flyttat över alla till det akvariet som dem skall få vara i. Avvaktar tills algblomningen nästan är färdig (tror vi). Nu är väl det inte farligt med lite algblomning och grumligt vatten men ser så tråkigt nu och gör det svårare att se dem å fiska upp dem.
Vi vill helst inte ner i dem stora karen och jaga för senast vi gjorde detta och flyttade ett par så dog hanen och en massa yngel blev uppätna. Först måste vi säkra ynglen och flytta dem sedan så kan dem byta ägare
Jag har tyvärr nästan slutat med forum/facebook då jag märkte att det tog en massa tid från mig på fel sätt. Länge sedan jag var aktiv nu. Men håll koll på tex Facebook i Akvarister och i Säljes/Köpes gruppen för akvariefisk osv. För min fru är aktiv där så det kommer.
Bjuder på en ihopsatt bild som jag gjorde för ca 1 månad sedan med dem generationer yngel vi har Självklart är de olika föräldrar på dessa. Det ena paret har nya yngel igen och blev frisimmande igår
Senast redigerad av timebandit; 24 December 2013, 13:48.
Inneboenden i akvariet:
L-134, Ancistrus
Botia Striata
Filterräckor av olika sorter
Kommentar