Varför får vissa demasoni " y linje på ena sidan? Ska dom kasseras vid odling eller är de normalt?
Demasonimed konstiga band?
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Taggar: Ingen
-
Hej och välkommen hit!
Det är inte normalt. Banden ska vara raka, det är fiskar från en "dålig stam" som borde ha sorterats bort/inte odlats på. -
Lär mer om det här:
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Ja medlem sen 90 talet till och från, men ciklidist från födseln!
så det förekommer i sjön jag trodde de va dåliga gener.Kommentar
-
Kanske var lite slarvigt skrivet av mig. Jag vet inte hur det är i sjön men "man" brukar ju värdera kvaliten på Demasoni på hur pass raka och skarpa banden är. VF är inte aktuellt eftersom den är rödlistad? Så dom som finns är odlade och då har det vuxit fram en "standard".Kommentar
-
Sorry att jag frågar, men också jag trodde att det handlade om en defekt som framkommer vid slarvig odling. Så sa åtminstone en grossist som i tiden köpte demasoni av mig.
(Som jämförelse då Tropheus duboisi , som vi vill att ska ha fina band på bägge sidor. Enligt Ad K (tror jag) finns det band av alla kvaliteter i sjön, men fångstmännen tar bara sådana med fina band.)mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Trodde? Har du sett sådana? Eller läst om det nånstans?
Sorry att jag frågar, men också jag trodde att det handlade om en defekt som framkommer vid slarvig odling. Så sa åtminstone en grossist som i tiden köpte demasoni av mig.
(Som jämförelse då Tropheus duboisi , som vi vill att ska ha fina band på bägge sidor. Enligt Ad K (tror jag) finns det band av alla kvaliteter i sjön, men fångstmännen tar bara sådana med fina band.)Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar