Ciklidbladet - gamla klassiska årgångar + annan relevant litteratur

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Corax
    Användare
    • June 2013
    • 5

    Hela Sverige: Ciklidbladet - gamla klassiska årgångar + annan relevant litteratur

    Vill pejla av intresse för två kompletta årgångar av Ciklidbladet 1983 och 1984.

    Har även många årgångar av tidskriften Akvariet. 70- och 80-tal. Vissa i originalpärmsinbindning från Akvariet.

    Jag ska flytta och kan inte spara på allt och det känns tragiskt att kasta dessa buntar med eminenta tidningar i en container för pappersinsamling.

    Lägg bud vid intresse, annars åker allt i container inom kort.

    Får jag positiv feedback kan jag också rota fram resten av min ciklid- och akvarielitteratur. Minns att jag har en hel del böcker om Malawi- och Tanganyikaciklider. Mestadels på engelska.

    Bjud direkt i tråden eller skicka PM/mail.
  • johho
    NCS Medlem

    • March 2007
    • 1825

    #2
    Min fråga är till styrelsen, har NCS kompletta årgångar? Om inte, kanske detta kan vara en start?

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

      #3
      Jag har det inte men det vore definitivt bra
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Corax
        Användare
        • June 2013
        • 5

        #4
        Kul att det finns intresse för Ciklidbladsårgångarna. Nu slipper de hamna i en sopcontainer

        Jag har fått två bud på 100 kr för båda årgångarna.

        Antar att det är bäst att jag uppdaterar hur budsituationen ser ut här så andra intressenter kan följa med i utvecklingen.

        Kommentar

        • Corax
          Användare
          • June 2013
          • 5

          #5
          Nu har jag fått ett bud på 110kr.

          Ska riva lite bland boklådorna och se om jag hittar fler ex. av Ciklidbladet.

          Kommentar

          • Fjärilsciklid
            NCS Medlem
            • June 2012
            • 83

            #6
            Ursprungligen postat av Corax
            Nu har jag fått ett bud på 110kr.

            Ska riva lite bland boklådorna och se om jag hittar fler ex. av Ciklidbladet.
            120 kr

            Kommentar

            • maltandis
              Användare
              • October 2003
              • 1567

              #7
              200 skr för Ciklidbladen och är det någon bok om Tanganyikaciklider jag inte har köper jag gärna den/de också
              Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

              Kommentar

              • Corax
                Användare
                • June 2013
                • 5

                #8
                Jag var övertygad om att jag hade minst en årgång till + något enstaka nummer jag fått av polare, men icke.

                Angående böcker så plockade en f.d. granne det mesta av vad som eventuellt kunde varit av intresse.

                Kvar finns bara:
                Mbuna - Rock-dwelling cichlids of Lake Malawi (P.B.N. Jackson and Tony Ribbinck) på engelska (lite slitet omslag)
                Ciklider från Malawisjön (Mbunagruppen) - Sören Neergaard på svenska
                Ciklider från hela världen - Robert J. Goldstein på svenska
                African Cichlids of Lakes Malawi and Tanganyika 9'th edition (Dr. Herbert R. Axelrod and Dr. Warren E. Burgess) på engelska


                Ska vi avsluta denna lilla auktion nu?
                Kommer det inga fler bud inom en dag eller två knyter vi ihop säcken.

                Kommentar

                • maltandis
                  Användare
                  • October 2003
                  • 1567

                  #9
                  Tack Janne Corax ! Nu blir det fredagsmys
                  Bifogade filer
                  Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                  Kommentar

                  • Byttorp
                    Användare
                    • November 2003
                    • 1585

                    #10
                    Ursprungligen postat av maltandis
                    Tack Janne Corax ! Nu blir det fredagsmys
                    Hej grabbar, jag har en banankartong med gamla nummer av ciklidbladet från min tid i styrelsen. Vill någon i nuvarande styrelse ha dom så hojta gärna till. Fördel om ni har vägarna förbi och kan hämta upp dom eller om någon annan som läser detta passerar Borås då och då
                    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                    Ordförande GCG

                    Kommentar

                    Arbetssätt...