Göteborgsk tanganyikatomte i Sthlm

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Doktor-T
    Användare
    • April 2012
    • 424

Göteborgsk tanganyikatomte i Sthlm

Ja här sitter man nu med en knapp timme kvar innan det bär av mot Akvarieleasing som vad jag förstått ska vara ett mekka för akvarister i sthlmstrakten. Ska bli mkt intressant att se!

Nu återstår det att se om det är så mkt bättre än att glo på slottet och sånna normala sk sevärdheter. :-D

NEJ, jag har inte tänkt köpa något eller....? Kanske spinger jag på Deelay där? Ja vi får se ska bli spännande att se, mina förväntningar är något i klass med Nol Ciklidhobbys sortiment.

Ingen som ska ha något som bor i Gbg?
    720 Malawi
    375 Yngel
    112 Yngel
    70 Yngel
  • affealien
    Användare
    • January 2012
    • 1157

Du är där fel årstid.
    Utbudet krymper över sommaren när folk köper fisk och de tar inte hem nått nytt förens i augusti/september.
    Men annars är det nog en av de bästa burikerna om man är riftwally nörd i sthlm området i alla fall.
    Mvh
    //Alf

Kommentar

• Doktor-T
      Användare
      • April 2012
      • 424

JEfter besöket så kan jag säga att det motsvarade mina förväntningar. Sötvattensutbudet var väl ändå brett nog att passa mångas smak. Speciellt kul var att se den välskötta saltavdelningen, något som allt som ofta kan se taskiga ut. Bra var också att min busiga Rhodesian Ridgebackvalp fick följa med in i butiken.

Så, har ni vägarna förbi Sthlm, besök Akvarieleasing :-)
      720 Malawi
      375 Yngel
      112 Yngel
      70 Yngel

Kommentar

• deelay
        Användare
        • September 2002
        • 5394

Inte presenterade du dig inte =( Skulle varit skoj och prata lite.
        Kul att vi kunde leva upp till förväntningarna =)
        http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Doktor-T
          Användare
          • April 2012
          • 424

Ursprungligen postat av deelay
          Inte presenterade du dig inte =( Skulle varit skoj och prata lite.
          Kul att vi kunde leva upp till förväntningarna =)

Jag kom och tänka på det efteråt, var lite halvstressad av att försöka hålla min hund något sånär lugn samtidigt som jag var lite osäker hur påflugen man ska vara.. Livlig är hon som du säkert märkte! :-)

Hur som haver så var det kul att kika in i eran butik, jag gillar dom lågbyggda saltkarens utformning som ni hade två stycken av. I det ena gick nog en ensam fisk. Jag har funderat över att bygga/köpa något liknande för mina Ventralis, med mått på ungefär130x100x40 som då skall ha fin sandbotten och stora stenmoduler på botten samt snår vallisneria eller lång Crinum. Kan tänka mig att det kan vara läckert.

Förresten så måste jag säga att jag aldrig tidigare sett någon butik med såpass stora saltvattensfiskar.Roligt eftersom man nästan kunnat tro att t ex Clownfiskar inte blir mer än 3-4cm :-)
          720 Malawi
          375 Yngel
          112 Yngel
          70 Yngel

Kommentar

Arbetssätt...