Projekt Rovtanganyika 670 liter
Kollaps
X
-
-
Snygga firrarKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Synd att du, nej det är inte jag det är DU, bor på fel ställe i landet. Denna tråden behöver ju lite bättre bilder för att göra den rättvisa!
Inga vänner med riktigt kamera? Visserligen är det nog bäst det klarnar helt först men ändå.
Gillar att allt är så genomtänkt och även verkar fungera på ett ungefär som du tänkt dig från början.Mvh
//AlfKommentar
-
Synd att du, nej det är inte jag det är DU, bor på fel ställe i landet. Denna tråden behöver ju lite bättre bilder för att göra den rättvisa!
Inga vänner med riktigt kamera? Visserligen är det nog bäst det klarnar helt först men ändå.
Gillar att allt är så genomtänkt och även verkar fungera på ett ungefär som du tänkt dig från början.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Man är aldrig tillfreds när man har tanganyika. Det finns alltid något annat som kräver ett liiiite större kar. Sen har väl tanganyika den största cikliden också Tror även den minsta finns i sjönKommentar
-
Jag är så förbryllad. Har fått plocka upp 4 st s. Multipunctatus. Allihopa har avlidit. Har två andra synodontis och de har klarat sig än så länge. Men alla multisar har fått vika hädan.Kommentar
-
Väldigt tråkigt. Vad kan det vara? Någon sorts förgiftning, eller?720 l. Malawi mbuna
720 l. Tanganyika
112 l. Yngel och karantänKommentar
-
Alla andra fiskar verkar må bra. Funderar på om gibberosan kan ha plockat dem. Jag vet helt enkelt inte.Kommentar
-
Två dagar har gått och ingen mer har dött.
Däremot så märkte jag igår att alla gibberosa knör ihop sig i ett hörn. Provade att stänga av den kraftiga cirkulationspumpen och på bara någon sekund var alla ute i karet och var aktiva. Så ikväll ska jag installera en lite mindre cirkulationspump och se om det kan få dem att vilja visa mera.Kommentar
-
Kommentar
-
Riktigt cool dunkelbild. Tycker den gör sig bra i avsaknad av "bättre" ljus. Lite typisk Altos-mystikKommentar
-
Hur går det? Dags för en helkars bild om man ber snällt?720 l. Malawi mbuna
720 l. Tanganyika
112 l. Yngel och karantänKommentar
-
Jag har så jävla dålig belysning, en 80 ramp som lyser på ena sidan bara. Så en helkarsbild får vänta
Men det känns som att det har stabiliserat sig. Tyvärr har alla kendalli vikt hädan och även 3 av 4 altosar. Endast den största hanen som lever där.
Men alla gibberosa lever och sexfaciatusparet lever. Jag får helt enkelt skaffa vuxna fiskar till karet, det funkar inte med ungdjur, jag tror att gibberosan bara äter sig mätt på lite mindre fisk. Så det blir väl att söka efter VF fisk som är vuxna.
Men det är ändå skönt att det känns stabilt nu, särskilt eftersom jag ska vara borta i två veckor. Efter Jul och nyår ska ja beställa en vettig lysramp så efter det får det bli helkarsbilder.Kommentar
Kommentar