If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det har inte hänt så mycket spännande med fiskarna. De går i sitt trånga 250 och kan säga att 13 växande frontosa kan tycka det är lite trångt. Vilken jävla tur att de är snälla till skillnad från caudopunctatusen.
Då var ett av de gamla karen borta som stod på den plats där detta karet ska stå. En månads lång väntan kvarstår. Måste beställa en aluställning nånstans också så att den finns på plats när karet kommer hem.
Skulle behöva hjälp med vart jag kan beställa svart aluminiumram med förstärkta kryss till ställningen som kommer bli 160*70*50 (l*b*h). Tror ni att det kommer behövas 6 eller 8 ben? Gärna till ett vettigt pris
Precis samma som jag tänkt. 3500 l/h är bra blås redan där, att då dubbla där känns inte bra det heller. Så blir nog "förfilter" som du kallar det, bakom modulen.
3500 utan filtermaterial, ca 2200 med "rent" filtermaterial är det faktiskt. ( Står faktiskt på pumphuvudet )
Du skulle komma undan med ett fx5/6 utan förfilter. med ganska bra marginal, viktigare är nog vattenbyte för att föra vidare slutprodukten.
Vet faktiskt om ett FX6 som står för hela filtreringsdelen av ett 1440 liters kar med:
1x 60cm Channa micropeletes
1x 50cm Tigershovelnose catfish
1x 40cm Clarias mal
3x gibbiceps över 40 cm
sen är resten bara streamers/pumphuvud för cirkulation. Fungerar utmärkt.
Då var ställningen beställd. 8 ben och svart aluminium. Det blir fint det. Ska pimpa upp den lite sedan också med hyllplan och lite förvaring. Det är hett med förvaring har jag sett på "Äntligen hemma"
Kommentar