Projekt Rovtanganyika 670 liter
Kollaps
X
-
-
Ska på semester i 10 dagar, så bra att det finns lite yngel i karet, blir ett gott proteintillskott när tossorna blir hungrigaKommentar
-
Äntligen! Semestern är över. Vem vill vara i Österrike och kolla på berg eller i Paris och sitta och fika vid Notre Dame när man kan greja med projekt!
Har varit borta i två veckor och alla fiskar lever när jag kommer hem. Dock dog en caudopunktatus idag, vet inte varför, men kanske har att göra med att den stora frontosahanen faktiskt börjar blir rätt stor och en lite cuado kan verka som en mumsbit för den
Imorgon ska jag leta efter att beställa bakgrund, har fått erbjudande med rabatt från två butiker, så ska kolla med dem hur det ser ut. Sen när jag fått bakgrunden är det dags att beställa akvariumKommentar
-
Imorgon kommer min nya bakgrund, beställde den hos auquatropic i Sala. Ska bli så himla spännande att se hur den ser ut IRL.Kommentar
-
Kommentar
-
FX6 står i en låda här och väntar nu. Vill bara dubbelkolla om åsikter om 3500l/h och den filtervolymen i 670 liter. Räcker det?
Det är 5 gånger volymen, men frontosorna gillar ju inte för stark turbulens.
Tankar?Kommentar
-
Måste vara ok. Det är bra tryck i fluvalfiltren.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Det får räcka med fluvalen. Hoppas det räcker bara för blir HELL att borra i bakgrunden sedan när den väl är på plats
Just nu letar jag efter en trevlig glasmästare som med bästa pris kan tillverka karet och få det levererat hem till mig.Kommentar
-
Såg på Blocket en firma som limmade kar, även med aluram, som hade verkligt vettiga priser. Står still just nu, men ska se om jag kan hitta det igen.Tror det var i Borås trakten. MilleDieselråttanKommentar
-
-
http://www.blocket.se/alvsborg/Akvar....htm?ca=20&w=2 dom ligger i borås, inte säker på om dom gör special kar eller vad ska bli skoj att följa det här projektet
*edit* Frågade dom på FB, dom köper visst bara in fabriksgjorda kar på falskogs.Senast redigerad av jsv; 27 September 2013, 15:56.Kommentar
-
Riktigt bra priser!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Jag hoppar på stolen vad långsamt glasmästare arbetar! Väntar fortfarande på offerter!
Kan någon med lite adminrättighet på denna delen ändra min rubrik? Jag har inte lyckats med det. Ändra till 670 liter istället för 540.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar