If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Fick bladet idag, perfekt start på semestern, dessutom hade jag turen
att komma över boken Drömciklider av konings för en spottstyver hos
den lokala akvarieaffären. Många timmar i hängmattan blir det
Jag fick CB idag också. När man läser det här numret blir verkligen suget efter ett fett Tanganyikakar påfallande (igen...). Det var en mycket intressant artikel om matvanorna bland både vf och odlade Discus också - den kommer jag att läsa åtskilliga gånger!
I och med att jag är autodidakt, kan jag ju aldrig mäta mig med de mästare man ser här på forumet, och de erfarna och redan kunniga Tanganyikainredare man ser prov på, dagligen...
Men, som en introduktion - för de som är i vardande när det gäller enklare Tanganyikainredningar kan artikeln kanske, i någon form, ge en indikation om hur man kan fundera och ge sig i kast med sten och sand...
I och med att jag är autodidakt, kan jag ju aldrig mäta mig med de mästare man ser här på forumet, och de erfarna och redan kunniga Tanganyikainredare man ser prov på, dagligen...
Men, som en introduktion - för de som är i vardande när det gäller enklare Tanganyikainredningar kan artikeln kanske, i någon form, ge en indikation om hur man kan fundera och ge sig i kast med sten och sand...
Vem här är inte autodidakt? Menar du att det finns utbildade inredningsarkitekter som inreder akvarium här på forumet?? Du har ju sedan tidigare demonstrerat dina spännande kreationer här på forumet och nu i två fina artiklar så jag skulle nog säga att du är lite vägledande på området.
Har precis läst din artikel färdigt och jag tycker den är kanon och eftersom inredning är en väldigt trevlig, spännande och viktig del i min akvariehobby är det för mig väldigt kul att sådana här artiklar skrivs för att inspirera och lära ut till andra akvarister.
Helt rätt Kaj - var fick jag autodidakt ifrån..? Det var nog för många glas rödtjut, en betraktelse i backspegeln och funderingar på de många försök man gjorde i början - då CB och forum som detta skulle suttit som en smäck - som gav upphov till den korkade formuleringen!
Kommentar