720l helglas (Katrineholm)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heljis
    NCS Medlem
    • October 2003
    • 34

Södermanland: 720l helglas (Katrineholm)

Hej,

Måste bli av med mitt 720l tanganyika på grund av att jag har ett hörnakvarium på gång.

Vad som säljs:
    720l Aquael helglas (200x60x60cm) med svart silicon.
    Originalbänk i svart
    Ramp med plats för 8st lysrör. Har 4st st Grolux 25W/30" varav två är igång

Sedan kommer vi till innehållet. Jag är beredd att sälja nedanstående, eller ha kvar det. Det är upp till köparen.

15-25 Tropheus sp. 'black', Kiriza (väl etablerad grupp, flera generationer)
    20-50 Julidochromis marlieri (de ynglar av sig som katten)
    20-30 Lamprologus multifasciatus (ynglar också)
    1-2 gamla ancistrus
    5 jätte-cryptocoryne (växer som bara den)
    1 "rot" (sjödränkt ek)
    x antal kg sten
    50(?) kg blästersand
    hemmabyggd frigolitbakgrund i 4 moduler
    2st Aqua-pro3 ytterfilter 1000l/h (ett är igång)
    2st pumphuvuden på 1000l/h vardera
    Filtermatta + biobollar

Firgolitbakgrunden är "husfixad", målad och lackad med epotex. Den består av 4 moduler och är EJ limmad i akvariet. Du kan alltså vända den något repiga framsidan bakåt och få ett kar som ser ut som nytt. Gavelmodulen är gjord så den passar båda kortsidorna, du kan alltså ställa karet hur du vill och bara byta sida. Bakom bakgrunden finns två fack om ca 15l/st som förfilter/innerfilter. Totala filtervolymen med båda ytterfiltren blir alltså nästan 45l.

OBS! Karet måste hämtas senast 26 juni, då det står i vårt gamla radhus som vi har sålt.

Pris för endast karet är 6000 kr.
    Pris för kar + allt innehåll 8000 kr.
    Båda priserna kan diskuteras vid en snabb och smidig affär.

Du som köpare hämtar upp akvariet och alla tillbehör (jag tömmer det åt dig). Tag med behållare för fisk, sand och sten + bärhjälp, det väger en del. Karet står på markplan, endast två trappsteg upp för entrétrappan. Betalning kontant vid upphämtning.

Mina uppgifter:

Martin Heljedal
    070 - 2 5 1 4 9 0 9
    heljis-at-gmail(punkt)com

Till modsen: Var snälla och ta bort min förra, liknande annons, då förutsättningarna har ändrats.
    Bifogade filer
    Martin

Earth first! We´ll screw up the other planets later.
Arbetssätt...