Ciklidstämma och Diskuschampionat 2014
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Så är det Christer Vi kan inte ta emot fler utställnings diskus. När det gäller hotellpaketen så är dead line för o boka sista februari Därefter släpps de av oss reserverade rummen och man får fixa sin bokning själv. Inträde kan sedan alla lösa men till föresläsningarna så gäller i mån av plats.Kommentar
-
Är det dessa tider och föredrag som gäller? eller kommer det att komma justeringar?
Fredag 4/4
19.00 Samling i hotellobbyn
20.30 Buffé i mässhallen
21.00 Föredrag av Hans Evers - All around the world... for fish!
Lördag 5/4
08:30 Registreringen öppnar
09:00 Inledning
09:20 Steve Chester - Apistogramma (keeping and breeding)
10:00 Fika
10:30 Valbara föredrag
a: Thomas Andersen - "Deep water cichlids from Lake Tanganyika”.Part 1 - Limnochromines
b: Räkföredrag
11:10 rast
11:30 Bosse Quiding - Rio Nhamunda o Lake Guariba
12:30 Lunch
13:30 Felipe Cantera - Fishcollecting in Uruguay
14:30 Christian Brams – Aquascaping workshop
15:00 Paus
15:30 Hans Evers - The Brazilian Shield: Hotspot for fish diversity
16:30 Ncs informerar
17:00 Valbara föredrag:
a: NCS/SARFS Årsmöte
b: Dieter Untergasser
19:00 Middagsbankett med dyringlotteri
20:00 Utmärkelser
Söndag 6/4
09:15-10:15 Valbara föredrag:
a: Thomas Andersen - "Deep water cichlids from Lake Tanganyika”. Part 2 - Xenotilapia
b: Dieter Untergasser
10:30 Valbara föredrag
a: Steve Chester - Dwarfcichlids
b: Diskusföredrag
c: Christian Brams – Aquascaping workshop
11:30 Fika
11:50 Felipe Cantera . Gymnogeophagus land
13:00 Avslutning med lotteridragning
14:00 Prisutdelning Championatet----------------------------------
/PIAKommentar
-
Kommentar
-
Det är ingen som vet, men om jag gissar så kan det vara sjukdomsföredrag om diskus.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Vi frågande honom på interzoo 2012 om det kunde vara något men sedan föll de på hans arvorde. Sedan hörde han av sig för ett tag sedan o sa jag kommer ändå o då passade vi på, speciellt då det kommer rätt mycket internationella diskusgäster. Men det helt med diskussjukdomar i fokus.Kommentar
-
-
Mässans och utställningarnas öppetider:
Fredagen 4/4 13:00-18:00
Lördagen 5/4 10:00-18:00
Söndagen 6/4 10:00-15:00
Vi ses!
/RogerKommentar
-
Som sagt var, finns det någon som kan tipsa om ngn butik som kan rekommenderas att besöka i Köpenhamn, eller Malmö för den delen, för två Norrbottniska besökare? (I och med att vi flyger ner så är vi billösa och hänvisade till lokaltrafiken)Kommentar
-
Har fått lite transportstrul.
Finns det någon bil i trestadsregionen/göteborg som skall ner på stämman under fredagen och har två platser över?Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
I Malmö tycker jag akvarietjänst och Jägerzoo är trevliga och bra butiker. Akvarietjänst är bra 20 min gång från stadion. Sen är Sandby ciklidhobby alltid värt ett besök. Men det ligger utanför Lund. Men det finns säkert bra bussförbindelser. I Köpenhamn är neonfisken enligt mig den bästa butiken. Ni kan gå in och titta på deras lagerlista. Mvh RickardKommentar
-
I Malmö tycker jag akvarietjänst och Jägerzoo är trevliga och bra butiker. Akvarietjänst är bra 20 min gång från stadion. Sen är Sandby ciklidhobby alltid värt ett besök. Men det ligger utanför Lund. Men det finns säkert bra bussförbindelser. I Köpenhamn är neonfisken enligt mig den bästa butiken. Ni kan gå in och titta på deras lagerlista. Mvh RickardKommentar
-
-
Tror detta blir bästa stämman någonsin, synd jag inte kan prioritera detta tidsmässigt och kostnadsmässigt...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Det går att lösa endagsbiljett vid inträdet!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar