Från 380L rev till Tanganyika
Kollaps
X
-
-
-
-
En sista bild med lite sand i också. Nästa gång så blir det med vatten och fiskar i.
Belysningen är inte fullt så blå som på bilderna egentligen, har dock inte bestämt mig om jag ska behålla dessa MH lampor eller byta till några 14 000k utan blåfärg.
Ska köpa lite svart färg också och måla kortsidan och även där modulerna sitter på långsidan mot köket så man slipper se baksidan på dem. Men det är inget värt att ta kort på.Mvh
//AlfKommentar
-
-
Blir ju jättesnyggt det där, tycker bara lite synd att du täckte över den fina "bottenhyllan"som säkert skulle blivit en "lekplats"till en "troffe"hane.ska bli kul att följa detta."Sumpen" ser ut att bli ett bra filter som kommer att funka bra långa perioder utan underhåll. MilleDieselråttanKommentar
-
Blir ju jättesnyggt det där, tycker bara lite synd att du täckte över den fina "bottenhyllan"som säkert skulle blivit en "lekplats"till en "troffe"hane.ska bli kul att följa detta."Sumpen" ser ut att bli ett bra filter som kommer att funka bra långa perioder utan underhåll. MilleMvh
//AlfKommentar
-
Kommentar
-
Ser riktigt smart ut, är stenen längst fram äkta?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Snyggt Ska bli kul att se med fisk iMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Ja då är karet fyllt med vatten och sumpen också klar. Ska blir någon/några cm lägre vatten nivå i den bara så är jag hemma sen. Men det tänkte jag att dunstningen skulle få sköta.
Eftersom jag fått så mycket "makaroner" så kände jag att det får duga med ett fack med bara dem. Innan dem är det en hel "vägg" av grov filtermatta som är 3cm tjock som är tänkt att det ska ta hand om den värsta smutsen. I själva avrinningen uppe i karet sitter även en bit grov filtermatta så min gissning är att jag typ ALDRIG kommer behöva rengöra makaronerna.
Nu är det bara bestämma sig för fisken... men låter karet puttra tills efter midsommar, många har säkert fullt upp inför helgen ändå och jag själv ska resa bort i 4 dagar och känner att jag gärna vill ha koll på fisken i början när karet är nystartat och inte åka ifrån dem.Mvh
//AlfKommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar