Jordätare & Tetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danny_C
    Användare
    • April 2003
    • 334

    Jordätare & Tetror

    Morsning morsning...!
    Jag har snart igång mitt 540 l
    och undrar om jag kan ha Satanoperca Leucostictorna, Biotodoma Wavrini tillsammans med Neontetror?
    /danne
  • Tommy K
    Användare
    • May 2002
    • 309

    #2
    Tetrorna blir mat efterhand.

    Kommentar

    • Carl
      NCS Medlem
      • May 2002
      • 374

      #3
      Dom flesta jordätarna sr snälla ut! Jag hade 40 rödmunstetror med in a söta Geophagusar, en efter en försvann dom utan synbar anldning tills jag såg en sticka ut ur munnen på en Geophagus, samtliga ble vmat på bara några veckor. (Hemska historier cirkulerar fortfarande om den s.k "tetramassakern på Södermalm" Haagtribunalen inblandad och åtal rörande etnisk rensning planeras)

      Carl
      www.stockholmsciklidklubb.com

      Kommentar

      • Hasse_H
        Användare
        • April 2002
        • 1081

        #4
        Jag har mina Geophagus med både koppartetra och riotetra. Det funkar bra än så länge och har gjort så alltsedan jag skaffade mina jordätare för över två år sedan. Men det finns ju många arter jordätare och det vore väl konstigt om alla var lika ointresserade av tetror. Annars bör högryggade tetror a la citron- eller rosentetra fungera tillsammans med jordätare som blir max 20-25 cm.

        Biotodoma tror jag dock inte rör några tetror. Rätta mig gärna.

        mvh
        /Hasse

        Kommentar

        • Bilbo
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 1159

          #5
          Och citrontetror är ju bara såååå snygga!
          // Magnus Arvidsson

          Kommentar

          • Johan
            Användare
            • August 2002
            • 3029

            #6
            jag hade diskus . jordätare samt kongo tetra . inga som helst problem. det var i ett 375

            Kommentar

            • Danny_C
              Användare
              • April 2003
              • 334

              #7
              Näe Biotodoma skulle inte ens pilla på tetrorna, och Satanopercerna är nog ännu snällare, har hört att de inte äter fiskar... e de sant?
              /danne

              Kommentar

              • makkan

                #8
                Ett par av mina biotodoma började käka på mina kardinaler och pansarmalar efter att jag bytt foder. Större exemplar verkar ha svårare att vänja sig vid nytt foder så då äter de upp den småfisk som finns innan de måste trycka i sig den nya maten.

                Kommentar

                Arbetssätt...