If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har kört Rubiner tillsammans med Golden och Demasoni, det funkade fint. Nu går mina rubiner med Metriaclima zebra maisoni reef (ungfiskar) och även detta ser ut att funka utan att de tappar sin röda färg.
Men crabro, hongi och maingano låter som ett getingbo
Har bara 222 l, har inte plats för större där jag bor nu. Men jag kanske ska byta ut nån fisk tänkte jag, ombyte förnöjer . Men det funkar fint nu, hongin och mainganon leker hela tiden crabron har även lekt nu. Har kikat fram en hel del hongiyngel har kommit fram nu.
Har bara 222 l, har inte plats för större där jag bor nu. Men jag kanske ska byta ut nån fisk tänkte jag, ombyte förnöjer . Men det funkar fint nu, hongin och mainganon leker hela tiden crabron har även lekt nu. Har kikat fram en hel del hongiyngel har kommit fram nu.
Taeniolatus kräver större burk än 222 liter så den kan du ju "byta ut". Dom brukar vara riktigt tuffa dessutom.
Ändå tveksam till Aulonocara i det sällskapet, bättre att utöka grupperna du har (som sagt) om du vill ha mer fisk i burken. Hur många har du av respektive art?
Ett alternativ är att köra på aulonocara och någon annan mesigare fisk och byta ut dom du har nu om det börjar kännas tråkigt och du är sugen på aulonocara. Ibland måste man ju tyvärr välja
Jo man måste ju välja. Tre av varje och 6 crabro. Men det är 5 hanar, så tre hanar går bara och är grådaskiga och trista, två är hyffsat jämna och brukar göra upp ibland men samma hane får alltid ge sig . Så jag tänkte ta upp dom och sätta i andra men det kanske är bäst att bara ta upp dom och låta det vara som det är. Blir bättre plats till dom jag redan har då
Jo man måste ju välja. Tre av varje och 6 crabro. Men det är 5 hanar, så tre hanar går bara och är grådaskiga och trista, två är hyffsat jämna och brukar göra upp ibland men samma hane får alltid ge sig . Så jag tänkte ta upp dom och sätta i andra men det kanske är bäst att bara ta upp dom och låta det vara som det är. Blir bättre plats till dom jag redan har då
Sant det. Lika bra att dom får gå som dom går nu när det funkar. Får göra om mera i beståndet fram över
Ja ibland är det bäst att tänka till innan man gör något. Det är ju det som är så bra med forumet att man fråga andra och slippa göra något som kanske inte fungerar.
ta bort hinderin och köp till fler honor av crabon.det jag menar är att karet är för litet för hinderin den behöver ett större kar om den ska komma till sin rätt.ca 500 liters kar. Jag kan lova dig att en riktig utfärgad hinderi slår rubinen med hästlängder enlig min mening men alla vi tycker säkert olika.
Senast redigerad av jemtlänningen; 19 June 2013, 11:26.
Kommentar