N caudupunctatus yngel

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johho
    NCS Medlem

• March 2007
    • 1824

N caudupunctatus yngel

Film på mina nya yngel. De går med 13 frontosa så lycka till att överleva
    Senast redigerad av DaRe; 02 June 2013, 13:18.
  • Doktor-T
    Användare
    • April 2012
    • 424

Trevliga små rackare. Jag har aldrig sett dessa innan. Leker dom i snäckor eller något liknande?

Grattis iaf till småttingarna
    720 Malawi
    375 Yngel
    112 Yngel
    70 Yngel

Kommentar

• Repen1
      Användare
      • January 2013
      • 877

Roligt med lite smått "johho" dom kan ju klara sej bra trots"Frontosorna" har ju sett "princess yngel"som klarat sej bra, även om en o annan försvinner. Mille
      Dieselråttan

Kommentar

• johho
        NCS Medlem

• March 2007
        • 1824

Dessa väljer antingen snäckor eller grottor, det går bra vilket som för dem.
        Detta karet har ingen inredning just för att jag ska slippa revirstrider medans tossorna väntar på större kar. Så får se om något överlever

Kommentar

• Doktor-T
          Användare
          • April 2012
          • 424

Släng i lite stumpar av elrör och småsten som inte tossorna kan ha som grottor så kan nog yngle klara sig bättre samt jag tror att tossorna kan hålla sams.
          720 Malawi
          375 Yngel
          112 Yngel
          70 Yngel

Kommentar

• johho
            NCS Medlem

• March 2007
            • 1824

Denna första kullen blev uppäten.
            Nu är vi inne på kull 2 och den har klarat sig i ganska många dagar nu, börjar närma sig en vecka. Föräldrarna jobbar frenetiskt på att bestämma över sitt hörn av akvariet. Det är kul när 4 cm fisk jagar bort 12 cm fisk
            Får se hur det går om någon klarar sig, men gissar inte det, de behöver bli rätt stora innan de kan klara sig undan frontosans käftar.

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem

• September 2009
              • 22826

Synd, kul att de leker direkt igen i alla fall. Det måste trivas hyggligt.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• johho
                NCS Medlem

• March 2007
                • 1824

Föräldrarna kämpar på. De har sitt terrorvälde i större delen av karet nu. 13 rädda frontosor håller sig långt från snäckan Ynglena de växer och frodas.

Kommentar

Arbetssätt...